شهرداری منطقه22 گفت: واحد محيط زيست و انرژي منطقه 22، نقاط آلاینده زیست محیطی موجود در محدوده شمال غرب پایتخت را شناسایی و به اندازه گیری آلاینده ها در این نقاط اقدام کرده است.

قاسم مولای شهرداری منطقه22  در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح  پایش آلاینده های زیست محیطی توسط واحد محیط زیست و انرژی، شناسایی و اندازه گیری نقاط آلاینده سطح منطقه صورت گرفت. برای اجرای این طرح در قدم نخست، بانک اطلاعاتی منابع آلاینده آب، هوا ، صوت و پساب تشکیل و سپس نقشه های GIS تهیه شد.

وي با اشاره به اينكه در این زمینه نوبت اول نمونه برداری از تعدادی از ایستگاه های انتخابی طی ماه های آبان و آذر نیز انجام گرفته است تصريح كرد: ایستگاه پمب بنزین و ایستگاه تقلیل فشار گاز، ایستگاه های مترو، پایانه های اتوبوسرانی همچنین تعدادی از منابع آب های سطحی و زیرزمینی مانند قنات، چاه آب و مسیل و دریاچه شهدای خلیج فارس از جمله ایستگاههای انتخابی بوده است.

مولايي گفت: پس از اتمام اندازه گیری و در قدم بعدی، تجزیه و تحلیل و تفسیر نتایج و ارائه راهکارهای عملیاتی کاهش اثرات سوء زیست محیطی در زمینه موارد شناسایی شده، انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار