سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: 2 هزار و 100 واحد خانه مدد جویی در مناطق زلزله زده ارسباران با امکانات لازم احداث شده است.

انواری، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، گفت: همچنین 24 باب مسجد در مناطق زلزله زده که تخریب شده بود و یا نیاز به احداث مسجد جدید داشت توسط کمیته امداد احداث شده است.

وی، در ارتباط با زکات و نقش آن در محرومیت زدایی در روستاها افزود: جلوگیری از مهاجرت به شهرها، آبادانی روستاها و همبستگی مردم از برکات زکات است.

انواری، با بیان اینکه امسال پیش‌بینی جمع آوری 100 میلیارد تومان زکات شده بود که معادل آن را دولت بپردازد،گفت:مردم در پرداخت زکات پیشی گرفته‌اند؛اما دولت نتوانست همراهی کند و تاکنون یک سوم معادل را توانستیم دریافت نمائیم.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی نیز گفت: در روستاهای زلزله زده ارسباران 24 مسجد از اعتبارات بنیاد برکت، مخابرات، خیرین و شهرداری قم توسط کمیته امداد احداث شده است.

دشتی افزود: مسجد روستای اورنگ نیز که قدمگاه و متبرک به حضور مقام معظم رهبری بود از شهریورماه امسال به مدت 4 ماه با بیش از 500 مترمربع با اعتبار معادل 280 میلیون تومان احداث و تحویل اهالی شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.