نماینده محترم هشترود و چاراویماق در مجلس تاكيد كرد:دامپزشکی در امنیت غذایی شهروندان و بهداشت عمومی و سلامت غذایی مردم نقش بسیار مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، شیری ضمن بیان این مطلب افزود:توجه به روستاییان و عشایر، حمایت از بخش تولید بوده و نیاز است برای حمایت از آنان در راستای توسعه پایدار اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه سال آتی مورد بازبینی قرار گیرد.

رئيس فراكسيون روستائيان مجلس با اشاره به اینکه نباید روستاها و عشایر که منبع اصلی تولید در کشور هستند، فراموش شوند، گفت: در این صورت میزان تولید در کشور کاهش می‌یابد.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: نواقص و کمبودهای مربوط به دامپزشکی باید در کارگروه‏های تخصصی بخش کشاورزی مطرح و برطرف شود.

وی افزود:سازمان دامپزشكي يكي از نهادهاي بسیار مهم است كه اگر مورد توجه و حمايت بیشتر قرار گيرد می‌تواند با صیانت از سرمایه‌های دامی و افزایش آن، کشور را در توليد گوشت و فرآورده‌هاي خام دامي به خودكفايي برساند.

وی از توجه و فعالیت دقیق کارکنان دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در مورد سلامت غذایی مردم و بهداشت عمومی قدردانی کرد.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی در این دیدار كه در محل اداره كل دامپزشكي استان صورت گرفت آمادگی خود را برای همکاری و مساعدت برای رفع موانع کاری اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی "ضمن قدردانی و تشكر از حضور و حمایت های جناب آقای غلامحسین شیری "نماینده محترم هشترود و چاروایماق در مجلس ادارات دامپزشکی شهرستان ها را خط مقدم مقابله با بیماری های دام عنوان کرد و افزود: با توجه به وظیفه‌ی حساس دامپزشکی در سلامت جامعه ، ادارت دامپزشکی شهرستان‌ها می بایست بیش از پیش تقویت شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی،بر اهمیت کنترل و پیشگیری از بیماریهای واگیر دار دام و بیماری‌های مشترک اشاره کرد و گفت: متاسفانه سهم دامپزشکی از اعتبارات حوزه سلامت صفر است و چنانچه اعتبارات مورد نیاز تامین نگردد می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به بهره برداران وارد نماید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.