اصفهان؛

گردش مردم اصفهان در محلات قديمي

دبیر کمیته گردشگری شهرداری اصفهان گفت: تا پایان سال برنامه گردشگری محلات در بازارچه حسن آباد، محله علی قلی آقا و میدان امام علی اصفهان به اجرا در می آید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمد ایزدخواستی در این ارتباط اظهار کرد: برنامه گردشگری محلات که در اصفهان به اجرا گذاشته شد از بازارچه حسن آباد کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه برنامه گردشگری محلات در بازارچه حسن آباد از دیروز به مدت یک هفته در این محله به اجرا گذاشته می‌شود، افزود: در این هفته 15 گروه نمایشی به اجرای آداب و رسوم و سنت های عهد صفوی در بازارچه اقدام می‌کنند.

دبیر کمیته گردشگری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در دروازه و بازار حسن‌آباد كه تمثيلي از بازار دوران صفوي شده است گروه هاي مختلفي از شهروندان و تورهاي گردشگري داخلي و خارجي در كنار بازديد از اماكن تاريخي، شاهد به نمايش درآمدن ورزش پهلواني (زورخانه)، شهر فرنگ، سلموني (آرايشگاه هاي امروزي)، عمو مرشد و مبارك، لبو فروشي، داروغه ، درويش، تجار الدوله، دوره گرد، عطار، حكيم، فرفره فروشي ، نقاله خوان ،تعزيه خواني و مكتب‌خانه هستند.

وی اضافه کرد: منظور از گردشگری تنها سفر به شهرها و کشورها دور و صرف هزینه های بالا نیست .

ایزدخواستی اعلام کرد: هر شهری و به خصوص اصفهان دارای محله های قدیمی بسیاری است که می تواند در کنارهای مکان های قدیمی معروف که همه می شناسند مکان مناسبی برای گردشگری باشد.

وی اضافه کرد: قرار است تا در محله هایی که عناصر قدیمی و جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی دارند را شناسایی و پس از پژوهش و تحقیق آن محله ها را از نظر فیزیکی آماده سازی و به مدت یک هفته برنامه گردشگری آن را ترتیب دهیم.

ایزدخواستی گفت: برای نخستین هفته محله حسن آباد با داشتن یک بافت قدیمی بازار، امامزاده، مسجد، زورخانه، حسینیه، خانه قدیمی مشروطیه و مدرسه علمیه و موارد دیگر در نظر گرفته شد که به مدت یک هفته از ساعت 14 تا 18 میزبان بازدید کنندگان خواهد بود.

وی یادآور شد: تا آخر امسال دو محله دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که در بهمن ماه محله علی قلی آقا و در پایان سال میدان امام تا میدان امام علی را به عنوان هفته های گردشگری بعدی در نظر گرفته ایم.

دبیر کمیته گردشگری شهرداری اصفهان این نوع گردشگری را عامل رشد اقتصادی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: آشنایت مردم با یک محله کم کم باعث توسعه گردشگری و به دنبال آن افزایش زیر ساختها و ایجاد امکانات لازم برای گردشگران را فراهم می آورد.

وی ادامه داد: علاوه بر آماده سازی فیزیکی و فضای محله، انتشار کتاب، پازل، کارت پستال، انیمیشن و تور مجازی محله در کنار بازدیدها در اختیار مردم قرار داده می شود.

ایزد خواستی اظهار داشت: جهت رفاه مردم ايستگاه‌هاي اتوبوس سطح شهر براي عزيمت به حسن آباد در ميدان انقلاب ابتداي كمال اسماعيل، ميدان آزادي ابتداي خيابان سعادت آباد، ميدان جمهوري ابتداي خيابان امام خميني، ميدان قدس ابتداي خيابان سروش و سه راه ملك شهر ابتداي خيابان كاوه در نظر گرفته شده است



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.