تبلیغاتی که به منظور بلند شدن قد در ماهواره و برخی از رسانه‌ها صورت می‌گیرد، مبنای علمی نداشته و اغلب موارد تنها جنبه سودجویی دارند.

امیررضا حقانی فوق تخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: صفحه رشد استخوان‌ها در یک سن تقریبا مشخصی بسته می‌شود و بعد از آن امکان بلند شدن و رشد قد وجود نخواهد داشت. 

وی گفت: در دختران تقریبا در سن ۱۵ تا ۱۶ سالگی و در پسران نیز تقریبا در سن ۱۷ تا ۱۸ سالگی صفحه رشد بسته می‌شود و وقتی که این اتفاق می‌افتد، امکان رشد طولی استخوان‌ها دیگر وجود ندارد. 

حقانی با اشاره به تبلیغاتی که در خصوص افزایش قد صورت می‌گیرد، تأکید کرد: تبلیغاتی که به منظور بلند شدن قد در ماهواره و برخی از رسانه‌ها صورت می‌گیرد، مبنای علمی نداشته و در اغلب موارد تنها جنبه سودجویی دارند. 

وی یادآورشد: بر طبق برخی از بررسی‌ها و پیگیری‌ها، بسیاری از مراکز و افرادی که اقدام به تبلیغ در زمینه افزایش قد می‌کنند، هیچ گونه دانشی در این زمینه ندارند و تنها به فکر منافع خود هستند. 

حقانی خاطرنشان کرد: برخی از دارو‌ها و قرص‌هایی که به منظور افزایش قد از سوی افراد سودجو توصیه می‌شود، ممکن است عوارضی به همراه داشته و سلامتی را به خطراندازد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: تبلیغات ، قد ، رسانه ، ماهواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.