عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمان آزمایش و خطا به پایان رسیده و با بررسی پروژه ها قبل از اجرا می‌توان از اجرای پروژه های فاقد تاثیر مناسب ممانعت کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، الهه راستگو عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به عدم تشکیل کمیسیون ارزیابی پروژه های فنی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی شهرداری اشاره و اظهار کرد: مطابق مصوبه سال 86 شورای اسلامی شهر تهران باید کمیسیونی با این عنوان در شورای شهر تشکیل شود.

وی به تصویب حضور دو نفر از سه کمیسیون شورای شهر در دوره سوم در کمیسیون ارزیابی اشاره کرد و افزود: هر چند افزایش دو برابری تعداد اعضا و کمیسیو‌ن ها در دوره چهارم لزوم افزایش تعداد اعضای این کمیسیون را ضروری می‌ساخت اما متاسفانه نه تنها این اعضا افزایش نیافته بلکه مهمتر از آن اینکه این کمیسیون تا کنون تشکیل نشده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه قطعا ارزیابی این پروژه‌ها سبب کاهش مشکلات ناشی از اجرای آن برای  شهروندان خواهد شد، تصریح کرد:  هرچند شهرداری تهران از سال 89 جهت تدوین پیوست‌های اجتماعی فرهنگی برای پروژه‌ها اقداماتی را به انجام رسانده‌ است اما هیچ یک از این پروژه‌ها از پیوست‌های زیست محیطی و فنی اقتصادی برخوردار نبوده‌اند.

راستگو با بیان اینکه متاسفانه پیوست های فرهنگی‌اجتماعی به کمیسیون مربوطه ارجاع نشده است، عنوان کرد: مهمتر از آن اینکه هیچ طرح و پیوستی تا کنون برای عدم اجرا و چگونگی شورا ارسال نشده است.

وی با تاکید بر اینکه قطعا ارائه گزارشها مرتبط با هر پروژه سبب تصویب بودجه مناسب برای آن خواهد شد، افزود: اگر بخواهیم صلاح شهروندان را در نظر بگیریم باید اجرای این مصوبات را با دل و جان توجیه کنیم چرا که زمان آزمایش و خطا به پایان رسیده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان به لطمات اجتماعی فرهنگی و محیط زیستی برخی از پروژه های میلیاردی در شهر برای شهروندان اشاره کرد و گفت: قطعا بررسی‌های لازم قبل از اجرا نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، راستگو ، ارزیابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار