در پی انتشار ویدیوی تهدیدآمیز گروه تروریستی داعش، پلیس نیویورک آمریکا به حالت آماده باش کامل در آمد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه سی بی‌اس نیوز آمریکا اعلام کرد: در پی انتشار ویدیوی تهدیدآمیز گروه داعش، پلیس نیویورک به حالت آماده باش کامل در آمد. 

بر اساس این گزارش اداره پلیس شهر نیویورک روز گذشته خود را آماده مقابله با تهدیدات گروه تروریستی داعش علیه آمریکا کرد. 

در یک پیام ویدیویی «ابومحمد العدنانی»، سخنگوی داعش در تهدیدات خود، مشخصاً نام کشورهای آمریکا، فرانسه، استرالیا و کانادا را به عنوان اهداف حملات این گروه آورده است. پیش از این نیز عدنانی از اعضا و هواداران داعش در کشورهای غربی خواسته بود به افسران پلیس، سربازان، افسران اطلاعاتی و کارکنان دولتی در این کشور‌ها حمله کنند. 

 «ویلیام بارتون»، رییس پلیس شهر نیویورک که در برنامه گفتگوی خبریِ تلویزیونیِ «سی بی‌اس دیس‌مورنینگ» (صبح امروز با سی بی‌اس) صحبت می‌کرد، گفت: علت جدی گرفتن تهدیدات داعش از سوی پلیس نیویورک این است که در ماه سپتامبر نیز تهدیدات مشابهی از سوی گروه داعش اعلام شد و مدت کوتاهی پس از آن، چند حمله در کانادا و استرالیا و حتی آمریکا انجام شد. مثلاً در نیویورک، مردی که تبر در دست داشت، به چهار تن از افسران پلیس ما حمله کرد. 

بارتون افزود: از همین‌رو، در پی انتشار ویدیوی تهدیدآمیز اخیر داعش، به تمام نیروهای اداره پلیس نیویورک توصیه شده است که بیش از پیش مراقب و محتاط باشند. اینبار نیز تهدیدات داعش به صورت ویژه و مشخص، پرسنل نیروهای اِعمال‌کنندهٔ قانون (پلیس) را نشانه رفته است. 

بارتونادامه داد: حتی در این پیام ویدیویی سخنگوی داعش خواهان حمله به غیرنظامیان نیز شده است. بارتون تأکید کرد: بزرگ‌ترین نگرانی من این است که چگونه این گروه‌های تروریستی قادرند (برخی از) جوانان (ما) را تا آن حد افراطی‌کنند که مرتکب اعمال خشونت‌آمیز علیه سایر شهروندان شوند. 

وی اضافه کرد: اداره پلیس نیویورک بیش از هزار پرسنل دارد که در واحدهای ضدتروریسم و یگان‌های اطلاعاتی مشغول به خدمت هستند. علاوه بر این، ما کارآگاهانی داریم که می‌توانیم آنان را در مواقع مشخص، مأمور تحقیقات در رابطه با موضوعات خاص کنیم. 

رییس پلیس نیویورک افزود: برای تحت نظر داشتن یک فردِ مظنون در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز، به ده‌ها افسر نیاز است، زیرا شما نمی‌خواهید این مظنونان متوجه شوند که شما آنان را زیر نظر دارید و از اینرو باید افسران مختلف پلیس در لباس شخصی مراقب آنان باشندویلیام بارتون در خاتمه اضافه کرد: شاید ما از اندک اداره‌ها پلیس در سراسر آمریکا باشیم که قادریم چنین عملیات گسترده‌ای را انجام دهیم، زیرا اندازه و تعداد پرسنل اداره پلیس نیویورک بسیار بالا و قابل‌توجه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار