در نشست اعضای مجمع عمومی سهامداران صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان ضمن بررسی صورت های مالی و ارائه گزارش عملکرد یکساله هیات مدیره افزایش سرمایه صندوق در دستور کار قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک؛ مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی در این نشست،سرمایه صندوق را 174 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:پیش بینی می‌شود تا 2 سال آینده این رقم به 500 میلیارد ریال افزایش یابد.

خالقی گفت:براساس تفاهم نامه بین استانداری،سازمان جهاد کشاورزی و هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی به امضا رسید ه این دستگاه ها مکلفند 70 میلیارد ریال نسبت به تامین سهم دولت و بابت افزایش سرمایه صندوق پرداخت کنند و صندوق نیز 210 میلیارد ریال از بخش خصوصی جمع آوری کند.

وی در ادامه از پرداخت 22 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود 4 درصد از این صندوق به کشاورزان در سال مالی گذشته خبر داد و گفت: این اعتبارات در اختیار زیر بخش های بخش کشاورزی قرار گرفته است.

بابایی رییس سازمان جهاد کشاورزی و نماینده دولت در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان هم تشکیل این صندوق برای حمایت از این بخش مهم دانست و گفت: 40 درصد سهمامداران این صندوق کشاورزان هستند.

بابایی سرمایه اولیه این صندوق را یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با تلاش سهامداران و کمک‌های بلاعوض دولت این سرمایه روبه افزایش است.

وی حمایت از بخش کشاورزی و تولید کنندگان افزایش کیفیت محصولات توسعه صادرات و آموزش بهره برداران را از اولویت این صندوق عنوان کرد.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور نیز از تشکیل 90 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور خبر داد و گفت  از این تعداد 32 صندوق استانی، 10 صندوق زنان روستایی، 40 صندوق شهرستانی، 7 صندوق تخصصی محصولی است.

اشرفی سرمایه این صندوق ها را 800 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان به هزار میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 6 هزار تشکل عضو این صندوق ها هستند،افزود: تاکنون 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 4 درصد سود از این صندوق در اختیار تولید کنندگان و بهره برداران و تشکل ها ی بخش کشاورزی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: افزایش ، سرمایه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.