عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به کاهش قیمت نفت، گفت: سهم وزارت نفت از محل ١٤,٥ درصد در بودجه کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین منابع مورد نیاز صنعت نفت به نحو دیگری تأمین می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل شانا از حسین امیری خامکانی، در پایان جلسه کمیسیون انرژی، اظهار کرد: در این جلسه که با حضور معاون وزیر نفت، برگزار شد؛ راهکارهای تأمین منابع مالی صنعت نفت در بودجه سال آینده بررسی شد.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی افزود: در این جلسه، معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری، گزارشی درباره وضع صنایع نفت و گاز ارائه کرد و افزون بر این، مقایسه ای نسبت به وضع امسال و پیش‌بینی‌ها برای سال آینده ارائه شد.
 
این عضو کمیسیون تلفیق بودجه ٩٤ گفت: با ارائه گزارش درباره وضع فعلی صنعت نفت، پیشنهادهایی درباره بودجه سال آینده مطرح و مقرر شد در جلسه‌های آینده به آن پرداخته شود.
 
وی گفت: برنامه وزارت نفت برای سال آینده افزایش تولید نفت و گاز است.
 
امیری خامکانی با اشاره به بخش گاز درگزارش مسئولان وزارت نفت گفت: وزارت نفت توانست با سیاست اولویت‌بندی، فازهای با پیشرفت کار بالا،  را در آستانه بهره‌برداری  قرار دهد؛ از این‌رو تا پایان امسال و یا در نهایت در سه ماه نخست سال آینده همه فازهای اولویت‌دار به بهره‌برداری می‌رسند.
 
 وی گفت: بخشی از تولید گاز صرف خوراک صنایع پالایشی برای ایجاد ارزش‌افزوده خواهد شد و قسمتی از آن نیز صادر می‌شود. بنابراین، در نهایت سبب افزایش درآمد کشور می‌شود.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی، درباره بخش نفت درگزارش یادشده نیز گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت، سهم وزارت نفت از محل ١٤,٥ درصد در بودجه سنواتی کاهش پیدا می‌کند؛ از این‌رو تلاش می‌کنیم منابع مورد نیاز صنعت نفت را به نحو دیگری تأمین کنیم، زیرا به تولید نفت نباید لطمه وارد شود. بنابراین در کمیسیون انرژی کارگروهی موضوع ذکر شده را پیگیری می‌کند.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی افزود: برای تأمین منابع مورد احتیاج صنعت نفت به همکاری بانک مرکزی و سازمان مدیریت نیاز است. از این رو مسئله در حال بررسی است.
 
وی افزود: به‌ یقین اجازه نمی‌دهیم در زمان کاهش قیمت نفت، تولید آن در ایران لطمه بخورد.
 
کمیسیون کشاورزی نیز دیروز عصر در جلسه ای موادی از اساسنامه شرکت ملی نفت را که مرتبط با حوزه کشاورزی و منابع طبیعی است، بررسی کرد.
 
گزارش نهایی درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها نیز در کمیسیون اصل نود خوانده شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، بورس ، نفت ، تامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار