مدارس پاکستان که بعد از حادثه حمله تروریستی 25 آذر ماه به مدرسه پیشاور تعطیل شده بود، امروز دوشنبه و تقریبا یک ماه بعد از این حادثه، بازگشایی شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، اگرچه تعطیلی اخیر مدارس پاکستان مربوط به تعطیلی های معمول زمستانی آنها بود، اما تعطیلی های زمستانی مدارس در پاکستان حدود 10 روز است که امسال به دلایل امنیتی بعد از حادثه تروریستی مدرسه پیشاور و تهدیدهای پی در پی از سوی طالبان، به نزدیک به یک ماه رسید.
 
امروز کودکان پاکستانی در شرایطی به مدرسه هایشان باز می گردند که والدین آنها نگران امنیت فرزندانشان در مدارس هستند.
 
طالبان پاکستان که مسوولیت حمله به مدرسه پیشاور را برعهده گرفته، تهدید کرده است که مدارسه بیشتری را هدف حملات خود قرار خواهد داد.
 
چند روز پیش طالبان پاکستان تصاویر ویدیویی را 'ملافضل الله' رهبر این گروه تروریستی منتشر کرد که وی در این فیلم، ضمن تهدید به انجام حملات تروریستی بیشتر در پاکستان به ویژه علیه مواضع ارتش، اعلام کرد: حملاتی به مراتب شدید تر از حمله به مدرسه پیشاور انجام خواهیم داد و کاری خواهیم کرد که حادثه پیشاور را فراموش کنید.
 
در حادثه حمله طالبان به مدرسه پیشاور، بیش از 130 دانش آموز کشته شدند.
 
وزارت کشور و دستگاه های امنیتی پاکستان از تمام مدارس این کشور خواسته اند تا اقدامات لازم را از جمله دیوارکشی دور مدارس، نصب نرده های بلند روی دیوارها و استخدام ماموران محافظ برای مدرسه برای بالا بردن ضریب امنیت مدرسه انجام دهند.
 
اگرچه برخی مدارس از قبل از این امکانات و تجهیزات برخوردار هستند، اما تمام مدارس این کشور بودجه کافی برای انجام این اقدامات را ندارند.
 انتهای پیام /ض
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار