عضو هیأت اعزامی احزاب سیاسی پاکستان به کابل از سفر نمایندگان شورای عالی صلح افغانستان به اسلام‌آباد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،آفتاب احمد‌خان شیر‌پائو عضو هیئت اعزامی احزاب سیاسی پاکستان که به افغانستان سفر کرده‌ بود، اظهار داشت: هدف از سفر به افغانستان تلاش برای گسترش روابط بین دو کشور و رفع برخی سوءتفاهم‌ها بود.
 
وی افزود: محور مذاکره با اشرف‌غنی و عبد‌الله به تفاهم رسیدن برای حل چالش‌های مشترک پاکستان و افغانستان بود.
 
شیر پائو عنوان کرد: هیئت سیاسی پاکستان به دعوت رسمی رئیس جمهور افغانستان به این کشور سفر کرد.
 
وی بیان کرد: بعد از ملاقات با یونس قانونی و صلاح الدین‌ربانی توافق شد که ملاقات بین رهبران سیاسی دو کشور همچنان تا برقراری صلح پایدار ادامه می‌یابد.
 
به گفته احمد‌خان‌شیرپائو، نمایندگان سیاسی دولت جدید افغانستان به گسترش روابط با پاکستان و سفر به این کشور علاقه‌مند هستند و ما نیز دوست داریم سفرهای هدفمند برای پیگیری روند صلح را ادامه دهیم.
 
شیرپائو با اظهار خرسندی از تمایل دولت جدید افغانستان به بهبود روابط با پاکستان عنوان کرد: اسلام‌آباد نیز خواهان گسترش روابط با کابل است.
 
وی افزود: به زودی نمایندگان شورای عالی صلح افغانستان از پاکستان بازدید به عمل می‌آورند.
 
آفتاب‌احمد‌خان‌شیرپائو بیان کرد: اتحاد شمال نیز دولت افغانستان را برای برقراری روابط دوستانه با کشورهای همسایه همراهی می‌کند و بر خلاف گذشته خواهان برقراری روابط خوب با پاکستان است.
 
شیر پائو تأکید کرد: روابط پاکستان و افغانستان نباید به گسترش روابط سیاسی محدود شود بلکه افزایش حجم تجارت و ارتباط بهتر مردم دو کشور نیز از عواملی است که نقش مهمی در برقراری صلح پایدار در منطقه دارد.
 انتهای پیام/ ض
منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.