رئیس پارلمانی ایران و کوبا در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت در غنی‌سازی باعث دلهره علمی در استکبار شده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا مصری رئیس گروه پارلمانی ایران و کوبا در افتتاحیه پنجاه و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب کوبا، که امروز (یکشنبه 21 دیماه) در کتابخانه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این انقلاب در پرتو تحریم فرصت‌هایی را برای تفکر و جلوی چشم ما قرار می‌دهد و انقلاب جمهوری اسلامی ایران و کوبا مشترکات زیادی با فاصله حدود 20 سال دارد.  
 
وی ادامه داد: 20 سال فاصله زمانی و بیش از 40 هزار کیلومتر فاصله‌ای که بین ایران و کوبا وجود دارد، مانع از ایجاد کمرنگ شدن نقاط مشترک بین دو کشور نشده‌اند. 

مصری گفت: لازم است از کسانی که در این انقلاب مثمرثمر بودند یادی کنیم همچون "فیدل کاسترو" و این انقلاب فرصت‌های زیادی را برای دو کشور ایجاد کرده است.  
 
وی تصریح کرد:‌ اگر نقاط قوت و فرصت‌ها را مدنظر قرار دهیم، می‌بینیم که قدرت و توانایی عظیم این انقلاب بر دنیا مشخص است. همچنین در داخل کشورهایی که انقلاب کردند فرصت‌ها برای مردم ملموس‌تر و قابل اندازه‌گیری خواهد بود.  
 
رئیس پارلمانی ایران و کوبا تأکید کرد: اما چالش‌هایی که پس از انقلاب بوجود می‌آید با آن چیزی که استکبار خارج از مرزها بزرگ‌نمایی می‌کند بسیار متفاوت است.  
 
مصری اضافه کرد: انقلاب‌هایی پابرجاست که فرصت‌های خود را خوب ارزیابی می‌کنند و هر دو انقلاب کوبا و جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ معاصر است و اثر مضاعف این دو انقلاب را در جهان می‌بینیم.   
 
وی افزود: سی‌وپنج سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و شاهد بیداری اسلامی در کشورهای دیگر هستیم، در این سال‌ها شاهد انقلاب‌های دیگر در دنیا بودیم، اما چون منشأ درستی نداشتند، از صفحه تاریخ پاک شدند.  
 
رئیس پارلمانی ایران و کوبا گفت: باید دید با این انقلاب به چه چیزهایی دست پیدا کردیم، تا قبل از آن که نوکر آمریکا بودیم به آن دسترسی نداشتیم، اگر تنها دستاورد این انقلاب‌ها خودباوری باشد کفایت خواهد داشت.  
 
مصری تأکید کرد: امروز جایگاه ممتاز ایران در سلو‌ل‌های بنیادی مشخص است و پیشرفت‌هایی که در غنی‌سازی داشتیم باعث دلهره علمی در استکبار شده است.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: به عنوان فردی از انقلاب خدا را شکر می‌کنم که در زمانی زندگی می‌کنم که بهره‌مند از تمام این توانمندی‌های حاصل از خودباوری بوده است. 

انتهای پیام/


برچسب ها: کشور ، قدرت ، تفکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار