جهانگیری با اشاره به نوپا بودن فناوری اطلاعات در کشور گفت: اولویت‌های it در بخش سلامت برای ارائه خدمات؛ کاهش هزینه و افزایش بهره وری هنوز مشخص نشده است.

دکتر محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین استفاده‌ای که از it می‌کنیم مربوط به خدمات اتوماسیون است، اذعان داشت: هنوز استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات در دستور کار مدیران استانی؛ کشوری و بیمارستانی قرار نگرفته و این در حالی است که یکپارچه سازی خدمات سلامت با it ممکن می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاههای علوم پزشکی و صنعتی باید در کنار یکدیگر قرار گیرند؛ افزود: با همکاری وزارت بهداشت چند کار را در دست انجام داریم که از آن جمله می‌توان به  هماهنگ کردن بخش علمی و فرآیندی با بخش فنی و برگزاری نشست‌های تخصصی دانشگاههای علوم پزشکی با دانشگاههای صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف اشاره کرد.

وی با اشاره به هماهنگی بخشهای فنی و علمی تصریح کرد: با انجام این کار می‌توان خواسته‌های نظام پزشکی و وزارت بهداشت را هماهنگ کرده و به جایگاه مطلوب در نظام سلامت رسید.

به گفته این کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی موضوع استانداردهای خدمات؛ احصاء شده و در برخی مباحث مانند تله مدیسین و خدمات مشاوره‌ای وارد شده‌ایم.

وی به راه اندازی شبکه ملی سلامت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: قسمت اعظمی از مراکز درمانی دولتی به این شبکه متصل هستند که مطابق تفاهمی که با وزارت بهداشت داشتیم تمام موسسات خصوصی نیز به این شبکه متصل خواهند شد تا از زیرساختهای آن از جمله پهنای باند بالا با هزینه کم استفاده کنند.

 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار