ذکایی‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد:

غربال شش هزارکودک در طرح پایلوت اضطراب / اجرای سراسری غربالگری اضطراب در مهدهای کودک

مدیر کل دفتر کودکان بهزیستی کشور گفت: طرح غربالگری اضطراب به منظور پیشگیری از اختلالات روانی در بزرگسالی در مهدهای کودک سراسر کشور اجرا می‌شود.

آرزو ذکایی‌فر مدیر کل دفتر کودکان بهزیستی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح در مهدهای کودک اظهار کرد: در سال گذشته 6 هزار کودک در طرح پایلوت غربالگری اضطراب در 6 استان تهران، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، آذربایجان غربی و یزد غربال شدند و یک ماه پیش اجرای طرح سراسری آن به مهدهای کودک مراکز استان ابلاغ شد.

وی افزود: سازمان بهزیستی سالهاست که در زمینه غربالگری جسمی از جمله شنوایی، بینایی ورود کرده است و لازم بود در زمینه اختلالات روانینیز برنامه جامعی را به منظور کاهش اختلالات روانی جامعه مدون کند بدین منظور به اجرای طرح غربالگری اضطراب ویژه کودکان پرداخت.

وی با اشاره به هزینه‌های درمانی طرح گفت: طرح غربالگری کودکان و مشاوره در جلسه اول رایگان است و مشاوره‌های روانشناسی برای کودکان و اجرا این اختلال تا 4 جلسه اول نیز رایگان است و اگر محرز شود که خانواده‌ای از توان اقتصادی برای پرداخت هزینه‌های مشاوره در دوره‌های بالاتر را برخوردار نیست از سوی سازمان حمایت می‌شود.

ذکایی‌فر با اشاره به فرآیند اجرای طرح در کشور تصریح کرد: در اجرای سراسری این طرح در مهدهای کودکان کشور مشکلی نداریم و خانواده‌های که کودکان آنها به مهد نمی‌روند نیز می‌توانند در غربالگری اضطراب شرکت کنند.

مدیر کل دفتر کودکان بهزیستی از طرح مطالعاتی اختلال بیش فعالی یا ADHD یاد کرد و گفت: شیوع این اختلال به مراتب بیشتر از اضطراب در کودکان است بدین منظور طرح مطالعاتی آن برای اجرای سراسری در کشور شروع شده است.

وی با اشاره به اهمیت طرح افزود: شناسایی به موقع و مداخله به هنگام در این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که با شناسایی کودکان تا قبل از مدرسه می‌توان بسیاری از مشکلات یادگیری در دوران تحصیل آنها را کاهش داد.

ذکایی تاکید کرد: امید است با اجرای موفق مطالعات طرح تا سال آینده شاهد اجرای آن در کشور باشیم.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار