فرهادی گفت: وضعیت دانشگاههایی که با سرپرست اداره می‌شوند در جلسه‌ی بعدی شورا مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با حضور در مراسم کلنگ‌زنی تأسیس موزه علم در جمع خبرنگاران گفت: کلنگ این موزه توسط خیرین زده شده و امیدواریم به صورت فعال این موزه مورد استفاده دانشجویان قرار گیرد و منجر به تبادل علم میان دانشگاه تهران و مراکز علمی داخل و خارج از کشور شود. 

وی در خصوص انتقاداتی که در رابطه با افزایش ظرفیت آموزشی دانشگاهها وجود دارد، اظهار داشت: توسعه علمی بدون تسهیلات تحصیلی امکان‌‌پذیر نیست چنانچه از اولین دوره دکترای پس از انقلاب در کشور 27 سال می‌گذرد بنابراین آنچه مهم است توسعه با کیفیت و با رعایت ضوابط و مقررات و تعداد نیروی انسانی در دانشگاهها و کشور است. 

فرهادی تصریح کرد: هم‌اکنون توسعه کمی در کشور محقق شده و شاید در برخی از موارد دیگر نیازمند این توسعه در دانشگاهها نباشیم چنانچه باید برخی از رشته‌های تحصیلی حذف شود و رشته‌های جدید و با کیفیت و یا حتی بین‌رشته‌ای به دوره تحصیلات تکمیلی اضافه شود. 

وی در رابطه با وضعیت سرپرستان دانشگاهها گفت: جلسه‌ی شورا در رابطه با تعیین‌تکلیف وضعیت سرپرستان در هفته‌های گذشته تشکیل نشد و در جلسه‌ی بعدی شورا وضعیت سرپرستان دانشگاهها تعیین‌تکلیف می شود. 

وی در پایان به افزایش تعداد دانشگاههای برتر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه تا کنون 10 دانشگاه برتر در زیر مجموعه وزارت علوم وجود داشته هم‌اکنون شاهد اضافه شدن 2 تا 5 دانشگاه دیگر در جمع 10 دانشگاه برتر هستیم که حمایت‌های لازم در این خصوص از دانشگاههای برتر شکل می گیرد.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار