تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال تهیه طرحی در مجلس شورای اسلامی‌ هستند که بر اساس این طرح قرار است، هر فرد بیش از دو دوره متوالی مجوز حضور در مجلس شورای اسلامی را نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال تهیه طرحی در مجلس شورای اسلامی‌ هستند که بر اساس این طرح قرار است، هر فرد بیش از دو دوره متوالی مجوز حضور در مجلس شورای اسلامی را نداشته باشد.

بنابراین نمایندگانی که در مجالس گذشته حضور داشتند نمی‌توانند کرسی خود را برای 4سال دیگر تمدید کنند.

"حسین دهدشتی"، "عبدالکریم حسین‌زاده" و "جواد هروی" سه مبدع این طرح هستند. 

در این راستا با "حسین سبحانی‌نیا" عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفتگو کردیم و صحت و سقم این طرح را جویا شدیم.

وی با بیان اینکه از طریق رسانه‌های جمعی از وجود چنین طرحی در میان نمایندگان خانه ملت مطلع شدم گفت: تاکنون جویای جزییات این طرح از نمایندگانی که چنین موردی را مطرح کرده‌اند، نشده‌ام.

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد: حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که هر طرحی که در نظر دارند، ارائه کنند اما این طرح‌ها نباید مغایرتی با قانون اساسی و حقوق مردم داشته باشد.

سبحانی‌نیا در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا نمایندگان موافق این طرح خواهند بود، خاطر نشان کرد: قضاوت کردن نسبت به این موضوع هنوز زود است، اما باید دید که دوستان با چه نگاهی این طرح را مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار