رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیستم مخرب حمایت از تروریسم از منطقه فراتر رفته و به نقاط دیگر مانند فرانسه سرایت کرده که ما از این امر متأسفیم و آن را محکوم می‌کنیم.

به گزارش خبرگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با "ایوانی کاسولیدیس" وزیر امور خارجه قبرس، گفت: در این دیدار صحبت‌های مثبت و سازنده‌ای مطرح و روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای بررسی شد. دیدگاه جمهوری اسلامی ایران و قبرس درباره مسائل عراق، فلسطین، لبنان بسیار نزدیک است.
 
وی ادامه داد: من از وزیر امور خارجه قبرس به دلیل حمایت از مردم غزه در مقاومت‌شان در برابر تهاجم رژیم صهیونیستی تشکر می‌کنم. هر دو طرف اشتراک نظر داشتیم و باید سیاست حمایت از تروریست که در منطقه توسط برخی کشورها صورت می‌گیرد، متوقف شود، چرا که سیستم مخرب حمایت از تروریست از منطقه فراتر رفته و به نقاط دیگر مانند فرانسه سرایت کرده که ما از این امر متأسفیم و محکوم می‌کنیم. چرا که کشته‌شدن افراد بی‌گناه در هر جای دنیا تفاوتی ندارد و نسل تروریست از منظر جمهوری اسلامی ایران محکوم است و باعث تأسف است که تعدادی از مردم فرانسه در این عملیات تروریستی کشته شدند و این باید هشداری برای آن دسته از کشورهای غربی و یا منطقه باشد که از ترویست به طور مستقیم وغیرمستقیم حمایت کردند در نتیجه دامن حامیان تروریسم را نیز گرفت.
 
ولایتی در ادامه مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به عملیات تروریستی که در پاریس صورت گرفته، تصریح کرد: برای جمهوری اسلامی ایران، محکوم کردن تروریست در هر کجای دنیا که باشد، یک امر خطیر است و باید جلوی این نوع اتفاقات نگران‌کننده به طور قاطع گرفته شود، چرا که ترور و تروریسم یک منطق ندارد و هیچ گاه هیچ آیینی چه اسلام و چه غیر اسلام این کار را تأیید نمی‌کند.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: کسانی که کار تروریسم می‌کنند، بیش از آن که به ماهیت کارشان فکر کنند، مزدورانی هستند که حمایت مالی می‌شوند و به عنوان آدم‌کش‌های حرفه‌ای به دنبال اهداف متعالی نیستند و در اسلام هیچ گاه هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سالگرد انقلاب تونس و ایجاد گروه‌های افراطی تروریسم در این کشور، گفت: مطالعه تاریخ بیداری اسلام نشان می‌دهد که سابقه بیداری اسلام بیش از 200 است و ایران همیشه پرچم‌دار بوده است، مصداق عینی آن تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی است.

وی در ادامه افزود: قطع ایادی استکبار خود نوعی بیداری اسلامی است یا قیام مردم ایران برای صنعت ملی نفت که در نهایت به نفوذ بیگانگان خاتمه داد و ارزش‌های اسلامی را در جهت تقویت در جهان اسلام احیا کرد.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در این کشورها مانند مصر اولین بار نبود که بیداری اسلامی به ثمر نشست و با مشکلاتی روبرو شد. کاری که در مصر در زمان جمال عبد ناصر شد، جلوه‌ای از بیداری اسلامی بود. یا انقلاب الجزایر نیز نمونه‌ای از بیداری اسلامی به حساب می‌آید.
 
وی در رابطه با مسئله قیام تونس اظهار داشت: هر گامی که در بیداری اسلامی به جلو برداشته می‌شود، مردم را آگاه‌تر می‌کند و احتمال رسیدن به نتیجه پایدار منتفی نیست.
 
ولایتی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در ارتباط با مواضع تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم که شرط لغو تحریم‌ها را برداشته شدن تمامی آن‌ها می‌دانستند، اظهار داشت: مذاکره کنندگان هسته‌ای، مذاکرات‌شان تاکنون در چهارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده و حد قرمزهای ایشان را رعایت کردند و از این پس نیز همین طور خواهد بود.
 
وی در ادامه افزود: جوهره سیاست‌های حقوق هسته‌ای ملت ایران، استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و حفظ دستاوردهایی است که تاکنون داشته‌ایم و با فشار تحریم‌ها ملت ایران دست از پایداری خود برنمی‌دارد.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مادامی که مذکره‌کنندگان هسته‌ای در چهارچوبی که مقام معظم رهبری تعیین کرده، حرکت کنند مورد تأیید مقام معظم رهبری و ملت ایران هستند و تا آن جایی که من اطلاع دارم، مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در مسیری که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، گفتگوها را ادامه می‌دهند.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر انتصاب دیوید کوهن از طرف باراک اوباما به معاونت سازمان سیا خاطرنشان کرد: ماهیت سازمان سیا فریب است و تفاوتی ندارد که چه کسی به معاونت این سازمان شیطانی در بیاید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار