رئیس جمهور افغانستان در دیدار با رهبران احزاب سیاسی پاکستان با تأکید بر ضرورت گسترش روابط میان ۲ کشور گفت: افغانستان مصمم به حل چالش‌های موجود بین کابل و اسلام‌آباد است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اشرف غنی در دیدار با رهبران سیاسی پاکستان گفت: افغانستان مصمم است برای حل چالش‌های موجود میان 2 کشور گام‌های عملی بردارد.
 
در جلسات متعددی که میان رهبران افغانستان و هیئت پاکستانی بعد از ظهر روز گذشته در کاخ ریاست جمهوری افغانستان برگزار شد، 2 طرف بر تقویت روابط میان 2  کشور، بهبود وضعیت امنیتی، تشریک مساعی برای مبارزه با تروریسم و رفع مشکلات مهاجرین افغان در آن کشور، بحث و گفت‎وگو کردند.
 
رهبران پاکستانی تأکید کردند: هر 2 کشور افغانستان و پاکستان با مشکلات مشترکی مواجهند که حل آنها بدون تشریک مساعی امکان ندارد.
 
آنان تصریح کردند: فرصت‌های مشترکی میان 2 کشور بوجود آمده و دید مردم پاکستان در رابطه با تروریسم تغییر کرده که باید از این فرصت‌ها به صورت درست استفاده شود.
 
اشرف غنی نیز در این دیدار گفت: افغانستان تلاش می‌کند تماس‌های بیشتری میان مردم 2 کشور در تمام سطوح برقرار شده و تقویت گردد.
 
وی تصریح کرد: حل چالش‌های موجود میان افغانستان و پاکستان نیاز به زمان داشته و موانع زیادی در این راستا وجود دارد که باید هر 2 کشور در رفع آن تلاش کنند.
 
در این اطلاعیه آمده است: در جلسات یاد شده، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی، «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین، «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی و شماری از شخصیت‌های سیاسی و جهادی و اعضای پارلمان حضور داشتند.
 
همچنین در ترکیب هیئت پاکستانی، "محمودخان اچکزی" رهبر حزب "ملی عوامی پختونخوا"، "آفتاب احمدخان شیرپاو" رهبر حزب ملی پاکستان و "افراسیاب ختک" سناتور آن کشور حاضر بودند.
 
پیش از این اعلام شده بود: "مولانا فضل الرحمان" رهبر جمعیت علمای پاکستان نیز در جمع این هیئت حضور دارد اما روز پنجشنبه صدها نفر از شهروندان افغانستان با آتش زدن عکس‌های این مفتی پاکستانی خواستار منع ورود وی به افغانستان شدند.
 
حساسیت‌ها در مورد این مفتی پاکستانی پس از جایز و شرعی دانستن جنگ طالبان توسط وی، در بین مردم افغانستان شکل گرفت و فزونی یافت.
انتهای پیام/ض
منبع:فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.