پیشکسوت فوتبال پرسپولیس و تیم ملی گفت: در گروهی که سه تیم عربی حضور دارند و ممکن است با هم متحد شوند، باید امتیازات لازم را کسب کنیم و نباید خیالمان راحت باشد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ ضیاء عربشاهی  افزود: بازی اول خیلی مهم است و می‌تواند سرنوشت ما در مرحله گروهی جام ملت‌ها را مشخص کند. قطر، امارات و بحرین هیچیک تیم‌های از پیش باخته نیستند. ما اگر بتوانیم بحرین را در یک بازی خوب شکست بدهیم، احتمالا موفق می‌شویم. با چنین نتیجه و فوتبالی راه صعود باز خواهد شد اما باخت یا حتی مساوی شرایط را پیچیده می‌کند.
 
وی ادامه داد: در ارزیابی گروه سوم باید بگویم قطر تیم خوبی دارد، آنها در واقع تیمی چند ملیتی هستند. آنها سرسخت‌ترین حریف ما در مرحله گروهی هستند. اماراتی‌ها اصلا ضعیف نیستند، در سه، چهار سال گذشته، خانه تکانی کرده‌اند. آنها مرحله مقدماتی را راحت پشت سر گذاشته‌اند. در کل وقتی با سه تیم عربی هم گروه هستید اصلا نباید خیالتان راحت باشد و نباید آنها را دست کم بگیرید. تیم ملی ایران باید امتیازات لازم را جمع کند و باید مراقب اتحاد آنها در روز آخر باشیم.
 
پیشکسوت فوتبال پرسپولیس درباره تاثیر حضور ملی‌پوشان ایران در کشورهای عربی خاطرنشان کرد: با شما موافق هستم که این مساله تاثیر منفی گذاشته است. حتی لیگ ایران بازیکنان را آماده‌تر نگه می‌دارد چه رسد به اینکه بخواهیم لیگ قطر یا کویت را با کشورهای اروپایی مقایسه کنیم. من شک ندارم که بازیکنانی مثل دژاگه و قوچان‌نژاد تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. در واقع قطری‌ها مبارزه با ما را از قبل شروع کرده‌اند. آنها به فوتبالیست ایرانی پول می‌دهند و فوتبالش را از او می‌گیرند.
 
وی افزود: من یکی از کسانی بودم که می‌گفتم فوتبال دژاگه یک سر و گردن از فوتبال ایران و بلکه آسیا بالاتر است و حالا نگران هستم. امیدوارم او فقط دنبال پول نباشد و دوباره خودش را بالا بکشد و به اروپا برود چون این به نفع فوتبال ایران است. می‌گویند سیاست پدر و مادر ندارد و من فکر می‌کنم این یک سیاست است که تیم ملی ما را با این روش تضعیف کنند.
 
عربشاهی درباره ارزیابی خود از شرایط تیم ملی خاطرنشان کرد: داشته‌های فوتبال ما در همین تیم ملی خلاصه می‌شود. البته به نظرم جای یک بازیساز در مرکز زمین خالی است و محمد نوری می‌توانست در این پست به کمک تیم ملی بیاید. کی‌روش باید بداند مردم ایران فوتبال را خوب می‌فهمند. تیم ملی نمی‌تواند به ضد حمله خوش باشد. بازی بسته در مواقع خاص و برای حریفان قوی‌تر خوب است اما در آسیا در اکثر بازی‌ها این روش به کار ما نمی‌آید. مردم دوست دارند بازی فوتبال را ببینند و اگر یک فوتبال خوب و تهاجمی بازی کنیم و روی اتفاق ببازیم، مردم درک می‌کنند.
 
عربشاهی در پایان گفت: من دربی سال 61 را مثال می‌زنم. 120 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی بودند. آن بازی را با یک گل باختیم اما آنقدر خوب فوتبال بازی کردیم و حمله کردیم که هواداران ما راضی بودند و حتی برای استقلالی‌ها کرکری می‌خواندند. کی‌روش هم مطمئن باشد که اگر تیمش خوب بازی کند، مردم می‌فهمند.


انتهای پیام/
برچسب ها: جام ، ملت ، اسیا ، ایران ، پرسپولیس ، عربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار