عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: اگر بخواهیم نگاه مشفقانه و مصلحانه به سپاه و بسیج به عنوان دو سرمایه انقلاب داشته باشیم، رفع ایرادات و اشکالات موجود با تخطئه اصل و اساس این دو نهاد سازگاری ندارد.

محمد آشوری‌تازیانی نماینده مردم بندرعباس در پی موضوعات اخیر مطرح شده در مورد سپاه و بسیج به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: براساس نگاه حضرت امام(ره) سپاه برای صیانت، حفاظت و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی تاسیس شد.  
 
وی افزود: بسیج نیز با این رویکرد تشکیل شد که به عنوان یک نهاد مردمی در بزنگاه‌های حساس انقلاب نقش حیاتی را ایفا می‌کند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر به ریشه‌ها و عوامل تاسیس این دو نهاد راهبردی توجه کنیم به عینه در قانون اساسی نیز آمده است.
 
وی ادامه داد: وقتی به نقش سپاه در فرآیند امنیت ملی توجه کنیم یاد حرف امام(ره)خواهیم افتاد که فرمود اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
 
آشوری‌تازیانی اظهار داشت: سپاه در شرایطی از ارزش‌ها و تمامیت ارضی کشور دفاع کرد که شرایط حساس و حیاتی بود.
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس در ادامه افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری بسیج مدرسه عشق و سرمایه ملی است.
 
وی افزود: بسیج یک نهاد ملی بوده که در خدمت رشد، تعالی و توسعه کشور قرار دارد و باید از تمام ظرفیت‌های آن استفاده شود.
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس تاکید کرد: باید سعی کنیم خدشه‌ای به این سرمایه‌های عظیم ملت وارد نشود و باید تلاش کنیم روز به روز ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها، کارآمدی‌ها و اثربخشی‌های این دو نهاد ملی افزوده شود چرا که یک ضرورت حیاتی برای این ملت است.  
 
آشوری‌تازیانی توصیه کرد: از اظهارنظرهای حاشیه‌ای در این زمینه که منجر به مخدوش شدن شان و جایگاه این دو نهاد ملی می‌شود، پرهیز کنیم.  
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: اگر بخواهیم نگاه مشفقانه و مصلحانه به سپاه و بسیج به عنوان دو سرمایه انقلاب داشته باشیم، رفع ایرادات و اشکالات موجود با تخطئه اصل و اساس این دو نهاد سازگاری ندارد.  
 
آشوری تازیانی در پایان خاطر نشان کرد: همه باید تلاش کنیم اگر اشکالی وجود دارد این اشکال را در چارچوب عقلانیت، منطق و روش‌های اساسی که ساز و کار آن در قانون اساسی و سیاست‌های کلان تعبیه شده است، پیگیری کنیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: سپاه ، بسیج ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار