همزمان با مراسم رونمایی از سی‌دی آموزشی دبستان آبی در مدرسه فرهنگیان رستمی این مدرسه به عنوان اولین مدرسه " امین آب " معرفی شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛به نقل از روابط عمومی ،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان ؛در این مراسم برای نخستین بار کتیبه امین آب را به این مدرسه اهداء کرد و گفت : این کتیبه به ابتکار شرکت آبفای استان با الهام از درفش شهداد به عنوان کهن ترین سند مدون و تاریخی بشر درباره آب طراحی و ساخته شده است .

جزء قاسمی افزود : این کتیبه برای اولین بار در کشور توسط این شرکت طراحی و ساخته شده و به کلیه ادارات ، مدارس و هر مرجعی که خدماتی ماندگار و ارزنده در راستای ترویج مصرف بهینه آب انجام داده اند اهداء و به عنوان امین آب معرفی خواهند شد .

وی به برنامه رونمایی از نرم افزار کمک آموزشی دبستان آبی هم اشاره و اضافه کرد: این نرم افزار با توجه به مضامین کتاب‌‌های درسی با همکاری آموزش و پرورش ساخته شده است که با هدف مدیریت مصرف آب از سنین پایین انجام می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان اضافه کرد : فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب در جامعه باید از سنین کودکی آغاز و به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا این فرهنگ به عنوان باوری عمیق در کلیه ی لایه های جامعه نقش بندد .

جزء قاسمی تصریح کرد : در حال حاضر که با بحران کمبود آب مواجه هستیم باید نهضت ملی برای خروج از این وضعیت انجام شود و شرکت آب و فاضلاب به تنهایی از عهده انجام این امر مهم بر نمی آید و امیدواریم در کنار یادگیری کودکان ، والدین گرامی و آحاد جامعه با رعایت عملی فرهنگ صحیح استفاده از آب، خود الگویی مناسب در این زمینه باشند .

وی با اشاره به اینکه در کشور هر فرد روزانه 200 لیتر آب مصرف می‌کند، ادامه داد: این میزان در استان زنجان برای هر فرد 210 لیتر در روز است .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان خاطر نشان کرد : شرکت آبفای استان برای جلوگیری از هدر رفت آب و چکه آب در مدارس اقدام به تعویض شیرآلات مدارس کرده که در سال گذشته 274 عدد شیرآلات مدارس را تعویض کرده و امسال نیز 580 عدد از شیرآلات مدارس تعویض شده است .



انتهای پیام/ش

برچسب ها: مدرسه ، امین ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.