بنا به پیشنهاد مرکز ملی فرش دستباف کشور نهمین دوره المپیاد فرش دستباف در دو سطح دانش آموزش و دانشجویی در اسفندماه به مدت چهار روز در کرمان برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، هفتمین دوره المپیاد فرش دستباف نیز در کرمان بصورت مطلوب و موفقی برگزار شد و به همین دلیل مسئولان مرکز ملی فرش ایران، کرمان را برای دومین بار بعنوان میزان این المپیاد انتخاب کردند .

در کمیته فرش استان کرمان مقرر شد نقشه های قدیمی قالی شرکت فرش که مالکیت آنها مربوط به سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان می باشد برای بازسازی و ترمیم بصورت امانی در اختیار بخش فرش دانشکده هنر دانشگاه شهید باهنر کرمان قرار گیرد تا ضمن ترمیم و بازسازی با مجوز اداره فرش سازمان صنعت ، معدن و تجارت مورد استفاده علاقه مندان اعم از تولیدکنندگان ، دانشجویان رشته فرش و افرادی که با فرش دستباف در ارتباط هستند قرار گیرد .

همچنین موضوع تشکیل کمیته فنی در اتحادیه صنف بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف کرمان مطرح و مقرر شد به منظور رسیدگی به شکایات و هرگونه درخواست کارشناسی کمیته فنی متشکل از سه نفر در اتحادیه مذکور تشکیل و اسامی آنها به اداره فرش سازمان صنعت ، معدن و تجارت اعلام شود .



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.