گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به شارلی ابدو را به عهده گرفت.‎

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازالقدس العربی‎؛شیخ ابوسعد انصاری مسئول ائمه جمعه و خطیبان داعش در یکی از مساجد موصل در خطبه روز جمعه هشدار داد عملیات مسلحانه فرانسه پیغامی به تمامی کشورهای عضو ائتلاف بین الملل است که اقدام به بمباران و کشتار عناصر داعش در موصل نموده اند و این نوع حملات به زودی در انگلیس و آمریکا نیز به وقوع خواهد پیوست.

شیخ انصاری افزود ما عملیات های مسلحانه را امروز از فرانسه شروع کردیم و فردا در انگلیس و آمریکا و دیگر کشورهای ائتلاف تکرار خواهیم کرد. این حملات پاسخ قاطع ما به آنان است تا اعضای ائتلاف بدانند ما تمام کشورها را از فساد و کفر رهایی خواهیم بخشید.‎


القاعده و داعش حامی گروگانگیری پاریس بودند

همچنین رویترز نیز خبرداد؛ شریف کواشی که به همراه برادر خود به دفتر نشریه موهن شارلی ابدو حمله کرده و 12 نفر را کشته بودند ، پیش از مرگ خود در تماسی تلفنی با یک شبکه خبری ( BFM.TV ) ارتباط خود با القاعده را اعلام کردند.

شریف کواشی اعلام کرده بود القاعده یمن از وی حمایت مالی کرده و او را به پاریس فرستاده است.

گفتنی است؛شبکه تلویزیونی خبری بی‌اف‌ام‌تی‌وی، گفت‌وگویی تلفنی با مردی را پخش کرد که مدعی شده بود گروگانگیر مغازه یهودی در پاریس است. این فرد که خود را آمدی کولیبالی معرفی کرد، در این گفت‌وگو مدعی شده بود که حمله‌اش را با مظنونان حمله به دفتر مجله شارلی ابدو ( برادران کواشی )هماهنگ کرده است. او همچنین گفته بود که عضو گروه داعش است.


از محل اختفای مظنونان حمله به نشریه شارلی ابدو‎ صدای انفجار شنیده شد

رویترز اعلام کرد که از محل اختفای مظنونان حمله به نشریه شارلی ابدو‎ صدای انفجار شنیده شد.گروگان گیری در یک انبار در حومه پاریس رخ داده است.‎هم اکنون نیروهای امنیتی فرانسه بر روی سقف انبار حضور دارند‎.

فرد گروگان گیری که امروز در شرق پاریس ، در یک فروشگاه مواد غذایی 5 نفر را گروگان گرفته بود، پلیس را تهدید کرده است اگر به دو مظنون حادثه حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو حمله کند ، گروگانها را خواهد کشت. هم اکنون صدای تیر اندازی و انفجار از دامارتن آن گوئل شنیده می شود و دود هم از آنجا قابل مشاهده است. ‎

 دو مظنون حمله به مجله شارلی ابدو که در چاپخانه‌ای در شهر دمارتن بودند کشته شدند.کمی پیشتر کماندوها به این ساختمان یورش بردند.‎

سلم حمید مراد با 18 سال سن ، یکی از مظونان حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو بوده است.وی دیروز خود را تسلیم پلیس کرد. اما برادران کواشی به نام های سعید " 34 ساله " و شریف " 32 ساله"در روستای دامارتن آن گوئل کشته شدند.فرد گروگان گیر در سوپر مارکت مخصوص یهودیان نیز ، امروز در حمله پلیس کشته شد. بی.بی سی مدعی است   هم‌اکنون حیات بوم‌الدین، مظنون مرتبط با حملات فراری است.
 بی.بی سی گزارش داده است یک مامور پلیس در جریان حمله به دامارتن آن گوئل کشته شده است.‎

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار