عملیات پلیس فرانسه برای دستگیری مظنونان حمله تروریستی به مجله فکاهی "شارلی‌ ابدو" در شمال شرقی پاریس آغاز شد و در پی آن تیراندازی و گرو‌گان گیری صورت گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، چند تیراندازی در تعقیب و گریز یک خودرو در شمال شرقی پاریس صورت گرفته است.

 اخبار لحظه به لحظه از این تعقیب و گریز را در این قسمت مشاهده کنید:

 شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از خبرنگار خود از تیراندازی و تعقیب 2 فرد مظنون در شمال شرق فرانسه خبر داد.

در همین حال یک منبع امنیتی فرانسه روز جمعه از گروگان گیری در یک شرکت در ناحیه ای در شمال شرقی پاریس خبر داد.

پلیس فرانسه اعلام کرد عاملان گروگان گیری در شهرکی در شرق پاریس همان عاملان تیراندازی در ساختمان نشریه فکاهی شارلی ابدو هستند.

در همین حال شبکه تلویزیونی فرانس 24 در خبری فوری اعلام کرد در محل گروگان گیری در "دامارتن آن گوئل "فرانسه یک نفر کشته شد و 20 تن دیگر زخمی شدند.

خبرنگار ابن شبکه در لونگ پون گفت طبق اطلاعات به دست آمده گروگان گیری در دامارتن گوئل در 30 کیلومتری شمال لونگ پون صورت گرفته است.

شهردار منطقه از ساکنان دامارتن خواسته است در منازل خود بمانند. 

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی الحدث اعلام کرد نیروهای پلیس فرانسه حمله به گروگانگیران را در منطقه "سن ئه مارن" فرانسه آغاز کردند.  5 فروند بالگرد نیز در این عملیات شرکت دارند.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 در خبری فوری به نقل از منابع پلیس اعلام کردند مظنونان  در دامارتن دو گوئل یک گروگان در اختیار دارند.

در همین حال دادستان‌هاگزارش ها را درباره اینکه عملیات جستجوی مظنونان تلفاتی داشته است رد کرده اند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: منابع امنیتی فرانسه روز جمعه اعلام کردند مظنون تیراندازی روز پنجشنبه در جنوب پاریس شناسایی شده است و 2 تن از نزدیکان او بازداشت شدند.

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: شهر دامارتن آن گوئل فرانسه در شرق پاریس در پی گروگان گیری به پادگان نظامی تبدیل شد. صدها کماندو و نیروی امنیتی این شهر را به طور کامل به محاصره خود درآوردند و پنج فروند بالگرد نظامی ارتش فرانسه در حال گشت زنی مستمر بر فراز منطقه گروگان گیری هستند.

 الجزیره همچنین گزارش داد: گروگان گیری در شهر دامارتن آن گوئل فرانسه پروازها از فرودگاه بین المللی شارل دوگل را که نزدیک منطقه گروگان گیری قرار دارد، مختل کرد. 

پرواز و فرود هواپیماها در باند جنوبی فرودگاه شارل دوگل که نزدیک این منطقه قرار دارد ممنوع شد و تردد هواپیماها به باند شمالی این فرودگاه محدود شده است.

شبکه تلویزیونی العربیه  نیز در خبری فوری اعلام کرد پلیس فرانسه کشته شدن کسی را در عملیات امروز پلیس فرانسه برضد گروگان گیران در این کشور تکذیب کرد.

العربیه همچنین اعلام کرد گروگان گیران پیشنهاد مقامات فرانسوی را برای تسلیم شدن رد کرده اند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار