به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛نريمان معاون وزير راه و شهرسازي در جمع مسئولان استان اصفهان با اشاره به موافقت جديد وزارت راه و شهرسازي با سرمايه گذار چيني در احداث و تکميل طرح قطار سريعالسير اصفهان - تهران گفت: هم اکنون سرمايه گذار چيني در مرحله اصلاح و تعيين قيمت عادلانه و منطقي است که اميد ميرود هفته آينده فعاليتهاي عمراني خود را آغاز کند.
معاون ساخت و توسعه راهآهن نيز در اين نشست با اشاره اينکه در راههاي استان اصفهان سه برابر ميانگين کشور بار و مسافر جابجا مي شود گفت : جابجايي اين ميزان بار در سه هزار کيلومتر راه اين استان انجام مي شود که نياز به بازسازي و روکش آسفالت دارد.
مسعود نصر آزاداني با اشاره به مسير ريلي اصفهان ـ شيراز گفت: راهآهن اصفهان شيراز تاکنون 85درصد پيشرفت داشته است
وي افزود :براي تکميل طرح و نصب علائم ايمني به 450 ميليارد تومان اعتبار نياز است .
نصرآزاداني همچنين به طرح عمراني احداث راهآهن اصفهان ـ شهرکرد ـ ازنا اشاره کرد و گفت: بايد براي تکميل اين خطوط ريلي رديف بودجهاي در سال پيشبيني شود.
مديرکل راه شهرسازي استان اصفهان نيز گفت: براي تکميل و بهره برداري طرح قطار سريع السير اصفهان-تهران به 8 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
محمودزاده افزود: عمليات اجرايي خط آهن سريعالسير قم- اصفهان به طول 240کيلومتر از ابتداي سال 1386 آغاز شده بود.
وي گفت : مسير راهآهن از شهرهاي قم، نيزار، دليجان، قرقچي، ميمه، مورچه خورت گذشته و به اصفهان ميرسد.
مديرکل راه شهرسازي استان اصفهان کاهش زمان سفر از 4 تا 5 ساعت به کمتر از 2 ساعت و ظرفيت جابجايي 35ميليون مسافر و 10 ميليون تن بار از اين ويژگيهاي اين طرح عمراني است.
انتهای پیام/