رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: زنجیره کامل تولیدسالانه 2 میلیون تن ورق فولاد در کردستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، محمد دروه وزمی گفت: پایش 100 درصدی 974 واحدی تولیدی استان انجام شده است، که در حال حاضر 60 تا 70 درصد واحدهای تولیدی استان تعطیل و یا نمیه تعطیل است.

وی افزود: 340 واحد پروانه بهره برداری از معادن صادر شده است که 50 درصد این معادن نیز تعطیل و یا فرآوری خام معدنی انجام می دهند.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: وجود 200 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و سهم 2 درصدی از صادرات غیر نفتی کشور برای استان قابل قبول و در در حد کردستان نیست.

دره وزمی، با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استان، افزود: برای حل این مشکل در استان زنجیره صفر تا صد برای جلوگیری از خام فروشی سنگ اهک پیش بینی شده است که به تصویب وزیر صنعت معدن و تجارت نیز رسیده است و با مشارکت بخش خصوصی و حمایت دولتی بناست زنجیره کامل تولید 2 میلیون تن ورق فولاد در کردستان رقم بخورد.

وی با بیان اینکه این پروژه استان را به تحرک در می‌آورد، ابراز کرد: برای رسیدن به این افق تمام تلاش های را به کار خواهیم گرفت و در همین راستا نیز بخش از کارها از جمله جواز تاسیس تولید کنسانتره و گندله و تولید اهن اسفنجی و فولاد آلیاژی در چند نقطه غیر متمرکز استان صادر شده است.

وی، در ادامه پس از برشمردن مشکلات پیش رو، از رفع مشکلات موجود و تلاش شبانه روزی در راستای برون رفت از موانع خبر داد و  گفت: راهی را ترسیم کردیم و با اولویت بندهای که در سرفصل های صنعت، معدن و تجارت استان در پیش گرفته ایم امیدواریم بتوانیم با توسعه صنعت استان موتور محرکه توسعه را به حرکت درآوریم.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: تولید ، فولاد ، ورق ، تعطیل ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.