رئیس گروه امور تولیدات زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: جنوب کرمان یکی از مناسب ترین مناطق کشور برای پرورش زنبور عسل است.

ماشاالله جمشیدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ضمن بیان این مطلب افزود:یکی ازطرح های اصلاح نژادی ما بنام اصلاح نژاد در جمعیت‌های بسته است.

وی گفت:این طرح از سال 88 در 8 استان اجرا شده است که یکی از آنها در جنوب کرمان می‌باشد.

جمشیدی تصریح کرد:در این طرح بر روی صفات مهم زنبور عسل مثل تولید عسل، آرامش روی قاب،جمع آوری گرده،زمستان گذرانی و چندصفات دیگر کار انجام می‌شود.

رئیس گروه امور تولیدات زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بنا داریم نسلی بوجود آوریم با زنبورهای آرام و بازدهی بسیار خوب که بتوانیم آنها را در اختیار زنبور داران قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در اواسط کار قرار دارد ما از نسل 5 به بعد می توانیم نتایج طرح را به زنبور داران انتقال دهیم هر سال نسل جدید را جایگزین نسل قدیم می شود.

جمشیدی با اشاره به اینکه طرح اصلاح نژاد زنبور عسل محدودیت ندارد،افزود:بعضی از این طرح ها تا صدها سال هم روی آنها کارمی شود و هیچ محدودیت زمانی برای آنها وجود ندارد.

وی هدف از انتخاب جیرفت برای این طرح را شرایط اقلیمی دانست و گفت:شهرستان جیرفت بخاطر شرایط اقلیمی خاصی که دارد یکی از مناسب ترین و بهترین مناطقی است که در کشور می باشد ومناطق سردسیری،گرمسیری میانبند در یک فاصله چند کیلو متری از همدیگر است.

جمشیدی با بیان اینکه این طرح یکی از طرح های مهم است،خاطرنشان کرد:زنبور می‌تواند از این شرایط به بهترین نحو استفاده کند و این منطقه دارای اقلیم بسیار مناسبی است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: زنبور ، عسل ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.