داور جشنواره نماز و نیایش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فیلمنامه نویسان باید در آثارشان نوآوری دیده شود/ فیلم‌های دینی جایگاه مناسبی در سینمای ایران ندارد

«مهدی بنکدار» گفت: فیلمنامه نویسان جوان باید در آثارشان نوع آوری و خلاقیت داشته باشند.

«مهدی بنکدار» تهیه کننده و عضو هیئت داوران فیلمنامه ششمین جشنواره نماز و نیایش در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص ملاک انتخاب آثار بیان کرد:  با توجه به حضور فیلم کوتاه در این دوره فیلمنامه‌ها از ویژگی‌های خاص برخوردار است.

وی ادامه داد: ملاکم برای انتخاب آثار در وهله اول وجود پیام تأثیرگذار، متناسب با ساختار فیلم کوتاه و همخوانی داشتن موضوع با جشنواره است، همچنین به لحاظ فنی فیلمنامه‌ها در کمترین زمان بتواند مختصرگویی را در متن ارائه کنند.

این تهیه کننده در خصوص دیگر ملاک انتخاب آثار ادامه داد: موضوع نماز و نیایش موضوعی آسیب‌پذیر است و بعضی اوقات این موضوع شعاری و سفارشی می‌شوند بنابراین نویسندگان باید در اثارشان نوآوری و خلاقیت دیده شود.

بنکدار ضمن اشاره به حضور فیلمنامه‌های غیر مرتبط با موضوع جشنواره گفت: در میان فیلمنامه‌ها ایده‌های خوبی به چشم می‌خورد اما به لحاظ نوشتاری دچار ضعف بودند.

وی در خصوص جایگاه فیلم دینی و مذهبی در سینمای ایران افزود: فیلم دینی بحث گسترده‌ای است و جشنواره نماز و نیایش موضوع خاصی را مطرح می‌کند و باید در این موضوع صراحت داشته باشد.

وی ادامه داد:‌ درحال حاضر فیلم‌های دینی و مذهبی جایگاه مناسبی ندارد، به لحاظ اینکه برخی از فیلمسازان و هنرمندان ما مطالعات دینی ندارند و آثار ساخته شده با این موضوع صرفاَ برای جشنواره ها است.

عضو سابق شورای فیلم و سریال شبکه پنج سیما تصریح کرد: فیلم دینی با توجه به باورهای دینی و معرفت فیلم‌ساز رشد می‌کند.

وی ضمن اشاره به این نکته‌ها سینمای ایران به لحاظ اقتصادی و محتوا دچار مشکل است، گفت: حضور گسترده از سراسر کشور در این جشنواره رویکرد خوبی است که اتفاق افتاده و امیدوارم ادامه داشته باشد.

بنکدار تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در طول جشنواره باعث می‌شود نویسندگان جوان ما به عمق بیشتر معرفت دینی، تکمیلی و ساختاری پی‌برده و از نقاط ضعف اثر خود اطلاع پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم شاهد شکوفایی جوانان در سینمای ایران باشیم.

گفتنی است، ششمین جشنواره نماز و نیایش بر روایت دوربین از 15 تا 18 دی ماه در شهر قم توسط انجمن سینمای جوان در حال برگزاری است.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار