عضو هیئت انتخاب و داوری:

جشنواره ملی نماز و نیایش راهی برای فرهنگ‌سازی است/ دوره تكمیلی آموزش برای عكاسان برگزیده ضروری است

محمدحسین حیدری معتقد است برگزاری جشنواره‌های موضوعی از این دست باعث شناخت استعدادهای جوان در حوزه‌های مختلف می‌شود و همین كشف استعداد می‌تواند راهی برای شناساندن هرچه بیشتر مقوله نماز و نیایش در عرصه فرهنگ‌سازی این امر مهم باشد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، محمدحسین حیدری عضو هیات انتخاب و داوری این جشنواره بابیان این مطلب، برگزاری جشنواره‌های موضوعی را در جهت هدایت ذهن خلاق هنرمند مؤثر عنوان كرد و گفت: برگزاری جشنواره با موضوعات مختلف باعث می‌شود تا هنرمندان بتوانند فضای فكری و خلاقیت خود را به سمت موضوعات مطرح سوق دهد.
 
 وی ادامه داد: این امر موجب می‌شود هنرمندان به‌خصوص جوانان عكاس متوجه زمینه‌های استعداد خود شوند. این امر از سوی دیگر داوری آثار را نیز آسان‌تر می‌كند.
 
حیدری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به سطح كیفی آثار گفت: به اعتقاد من آثاری كه در بخش عكس ششمین دوره برگزاری جشنواره ملی نماز و نیایش شركت كرده بودند به نسبت هزینه و فراخوان منتشرشده ضعیف بود و آثار قابل‌توجهی در بین عكس‌های ارائه‌شده وجود نداشت.
 
 وی درباره دلایل افت كیفی آثار در این بخش گفت: واقعیت این است كه سیاست‌گذاران در برگزاری یك جشنواره هدف مشخصی از چرایی برپایی رویداد موردنظر تعریف می‌كنند و تلاش می‌شود كه در طول برگزاری جشنواره به هدف از پیش تعیین‌شده خود دست یابد.
 
عضو هیات انتخاب بخش عكس ششمین جشنواره ملی نماز و نیایش ادامه داد: ولی متأسفانه در حال حاضر شاهد هستیم كه نفس برگزاری جشنواره‌ها هدف شده است و به همین دلیل انتظارهای موردنظر از برپایی جشنواره‌های مختلف برآورده نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: یكی از دلایل پایین بودن كیفیت آثار این است كه امروزه عكس‌ها به شكل دیجیتال گرفته می‌شود و چون دوربین‌های دیجیتال از كیفیت مطلوبی برخوردار نیستند؛ عكاسان روی آثار به شكل اغراق‌آمیز كار می‌كنند و همین اغراق موجب می‌شود اصل عكس و روح موجود در قاب تصویر زیر انبوهی از اصلاح رنگ و نور پنهان بماند.
 
محمدحسین حیدری عضو هیات انتخاب و داوری بخش عكس این دوره از جشنواره نماز و نیایش در پایان افزود: معتقدم انجمن سینمای جوانان ایران همواره در جهت آموزش فیلم‌سازان و عكاسان فعال بوده است. از همین رو پیشنهاد می‌كنم علاوه بر جوایز نقدی كه به عكاسان برگزیده اهدا می‌شود یك دوره تكمیلی آموزش عكاسی نیز برای برگزیدگان جشنواره نماز و نیایش ترتیب دهند.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار