عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه آمارها حاکی از آن است که خشونت علیه زنان در اجتماع و خانواده به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی مطرح است، گفت: از تمام امکانات در تمامی زمینه‌ها برای سیاست‌گذاری درست و فرهنگ‌سازی در خصوص ضرورت عدم خشونت علیه زنان و حتی در مدارس آموزش باید استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، رسول خضری امروز نماینده سردشت و پیرانشهر در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (چهارشنبه 17 دی ماه) مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته وحدت گفت: ما به عنوان نماینده ملت سوگند یاد کردیم که پاسدار حریم اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران باشیم و در انجام وظایف خود و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت پایبند باشیم و تأمین مصالح و آزادی مردم را مدنظر قرار دهیم.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اصل 84 قانون اساسی تصریح دارد که هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق اظهارنظر در تمامی مسائل داخلی و خارجی را دارد بنابراین تذکرات و مطالبات و خواسته‌هایی که از تریبون خانه ملت مطرح می‌شود در راستای تأمین منافع ملی کشور و در چارچوب قانون اساسی است.

وی تصریح کرد: از زمان آغاز به کاردولت اعتدال اقدامات ارزنده‌ای انجام گرفته است و به ویژه تاکنون در زمینه سیاست خارجی، مناسبات ملی، تنش‌زدایی و دیپلماسی هسته‌ای ضمن پایبندی به ارزش‌ها و منافع ملی و مصالح اسلامی، کارهای عمده‌ای صورت گرفته و دستاوردهای مهمی کسب گردیده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با قابل تقدیر خواندن این تلاش ها بیان داشت: در زمینه داخلی نیز پیشرفت‌های خوبی در حوزه بهداشت، درمان و رفاه اجتماعی صورت گرفته ولی چون مشکلات عدیده‌ای وجود دارد نیاز به همت مضاعف است.

وی با اشاره به مشکل بیکاری و عدم اشتغال در کشور توضیح داد: میزان بیکاران باسواد کشور چندین برابر بی‌سوادان بیکار است و آمار نشان می‌دهد که در استان‌های مرزی آمار بالاتر است؛ البته هیچکس منکر وجود برخی مشکلات و بحران‌ها در مقطع کنونی نیست ولی دولت باید با برنامه‌های منسجم‌تر و کارآمدتر و طبق اصل 28 قانون اساسی، دولت برای تمام افراد جامعه ایران امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی برای احراز مشاغل ایجاد کند.

خضری گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد خشونت علیه زنان در اجتماع و خانواده به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی مطرح است لذا لازم است از تمام امکانات بویژه رسانه‌ها در تمامی زمینه‌ها برای سیاست‌گذاری درست و فرهنگ‌سازی در خصوص ضرورت عدم خشونت علیه زنان در خانواده‌ها و اجتماع بهره بگیریم و من توصیه می‌کنم این نکته در مدارس از اول دبستان و پیش‌دبستانی شروع شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر ادامه داد: یکی از بنیادی‌ترین الزامات توسعه در هر کشور توجه به تحقیقات علمی و اهمیت دادن به تحقیقات کاربردی است، ما هم باید به این حوزه توجه کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: مسئله مهم دیگر رفع نابرابری‌ها در همه عرصه‌هاست، وحدت ملی و امنیت ملی ما به آن وابسته است و این مسئله با رفع محرومیت از مناطق محروم میسر می‌شود. قطعا اصل 48 قانون اساسی در این مورد باید به خوبی محقق گردد.

وی گفت: دولت موظف است تمهیدات لازم برای بحث کشاورزی و پیشرفت آن را در نظر بگیرد تا توسعه کشور فراهم شود.

خضری خطاب به روحانی بیان داشت: شما در زمان انتخابات قول‌هایی را به مردم داده‌اید ولی ظاهرا به فراموشی سپرده‌اید، یکی از مسائلی که بر آن تاکید داشتید آموزش زبان‌های محلی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بود، البته این موضوع در قانون هم آمده و شما طبق آن قول دادید و مطمئنا اجرای آن موجب وحدت ملی و توسعه فرهنگی و اجتماعی ایران اسلامی خواهد شد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در پایان نطق به بیان مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و حل آن‌ها را از دولت خواستار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار