با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

تنفس 6 ماهه برای بنگاه‌های تولیدی بدهکار

نماینده کلیه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی اجازه دادند تا با یک تنفس شش ماهه و بازپرداخت سه ساله اقدام به تسویه حساب برخی بنگاه‌های تولیدی بدهکار نمایند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 17 دی ماه در ادامه رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر ماده الحاقی 3 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.  
 
این ماده واحده تصریح می‌کند: كليه بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی مكلفند با درخواست بنگاه‌های توليدی كه به ‌دليل شرايط كشور طی سال‌های 1389 تا 1392 دچار مشکل و دارای بدهی سررسيد گذشته گردیده‌اند و تاكنون برای تسهيلات أخذ شده معوق از تمهيدات استمهال و يا امهال استفاده نكرده‌اند با تأیید هیئت مدیره برای يكبار و با دوره تنفس شش‌ ماهه و بازپرداخت سه‌ ساله اقدام به تسويه حساب تسهيلات معوق نمايند.

جريمه‌های تسهيلات فوق به‌ صورت جداگانه محاسبه و در انتهای دوره بازپرداخت و درصورت انجام تعهدات به موقع بنگاه توليدی، مشمول بخشودگی می‌گردد. بنگاه‌هایی که حداکثر یکسال پس از تصویب این قانون تعیین تکلیف نمایند مشمول این ماده می‌باشند.
 
این ماده واحده با 130 رای موافق، 1 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر به تصویب رسید.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار