یک مقام انگلیسی اعلام کرد ممکن است "تونی بلر" نخست وزیر سابق این کشور با اتهام جنایت جنگی مواجه شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نوشته شماره امروز روزنامه "دیلی تلگراف" در اینترنت: "لرد هورد "عضو حزب لیبرال دموکرات  مجلس اعیان انگلیس گفته است، با انتشار نتایج تحقیقات هیئت چیلکوت درباره جنگ عراق ممکن است" تونی بلر "نخست وزیر سابق با اتهامات مرتبط با جنایت جنگی مواجه شود.

لرد هورد که با عنوان "داگلاس هورد" از سال 1989  تا 1995 وزیر خارجه دولت محافظه کار بود، در مجلس لردها ادعا کرد که علت تاخیر در انتشار گزارش تحقیق سِر جان چیلکوت طولانی تر کردن رنج و عذاب نخست وزیر سابق حزب کارگر است که ممکن است با اتهام جرایم جنگی مواجه شود. به گفته وی،‌ این تاخیر در حال تبدیل شدن به یک رسوایی است.

لرد والیس از وزاری مشاور دولت برای اولین بار فاش کرد که گفتگوها درباره انتشار خلاصه ای از مکالمات بین بلر و "جرج بوش" رئیس جمهور سابق آمریکا که علت به تاخیر افتادن انتشار گزارش بود، اکنون به پایان رسیده است. وی گفت،‌ اگر این گزارش تا پایان فوریه منتشر نشود، انتشار آن تا پس از انتخابات عمومی به تعویق خواهد افتاد.

لرد هورد در مجلس لردها گفت که با تاخیر بیشتر در انتشار این گزارش تعداد بیشتری از مردم تصور خواهند کرد که نوعی تلاش برای طولانی تر کردن رنج و عذاب بلر در کار است که ممکن است با اتهامات مرتبط با جنایت جنگی در عراق مواجه شود. وی گفت، این مسئله فراتر از یک تاخیر قابل اغماض است و در حال تبدیل شدن به یک رسوایی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار