امروز بارش برف و باران در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و شمال خوزستان و وزش باد شدید در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "چهارشنبه 17 دی ماه 93" وزش باد شدید جنوبی در استان هاي اردبیل و گیلان و افزایش دما در استان هاي ساحلی خزر تداوم خواهد داشت وسامانه بارشی شمال غرب،غرب و تا اواخروقت در جنوب غرب، دامنه هاي مرکزي زاگرس و دامنه هاي غربی البرز را تحت تاثیر قرار داده و سبب ابرناکی ، وزش باد ، بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف می گردد.

براساس این گزارش، از اواخر امروز و طی فردا با نفوذ جریانات سرد شمالی تشدید بارش در سواحل خزر و کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد گستره بارش ها به دامنه هاي جنوبی البرز و شمال شرق کشور نیز می رسد ضمن اینکه فردا به سبب کاهش دما، بارش در اغلب مناطق ذکر شده به صورت برف خواهد بود و این سامانه روز جمعه در نوار شمالی کشور فعال است و دریاي خزر نیز از امروز تا روز جمعه مواج خواهد بود.



شایان ذکر است، امروز بارش برف و باران در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و شمال خوزستان و وزش باد شدید در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

قابل ذکراست، دمای هوا در نیمه شمالی طی روزهای پنج شنبه تا شنبه 10 تا 15 درجه و 5 تا 10 درجه در نیمه جنوبی کاهش می یابد که سبب افزایش شدید مصرف حامل های انرژی بویژه در نیمه شمالی و استانهای غربی کشور می شود.

گفتنی است، امروز سردترین مرکز استان تا کنون ارومیه و شهرکرد با کمینه دمایی 3- درجه و سنندج و همدان با کمینه دمایی 2- درجه و اصفهان، بیرجند، زنجان، قزوین و کرمان با کمینه دمای 1- درجه و همچنین گرمترین مرکز استان بندرعباس، بوشهر و اهواز با بیشینه دمایی 25 درجه گزارش شده است.

لازم به ذکر است، آسمان تهران امروز، کمی ابری همراه با وزش باد بتدریج ابری و فردا، نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط بارش باران یا برف و روز جمعه، نیمه ابری تا ابری در ارتفاعات بارش پراکنده و شهر تهران امروز، ابری پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 15 درجه بالای صفر و در کمترین حالت به 5 درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 11 درجه بالای صفر است.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

7

1

فارس

21

1

آذربایجان غربی

8

3-

قزوین

13

1-

اردبیل

11

2

قم

18

1-

اصفهان

15

1-

کردستان

9

2-

البرز

15

3

کرمان

18

1-

ایلام

9

2

کرمانشاه

14

1

بوشهر

25

16

کهکیلویه و بویراحمد

13

0

تهران

15

5

گلستان

25

3

چهارمحال و بختیاری

12

3-

گیلان

25

8

خراسان جنوبی

19

1-

لرستان

14

2

خراسان رضوی

18

2

مازندران

19

4

خراسان شمالی

15

0

مرکزی

14

0

خوزستان

25

10

هرمزگان

25

13

زنجان

10

1-

همدان

11

2-

سمنان

16

2

یزد

21

5

سیستان و بلوچستان

22

3

 

 

 

            
         
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار