سومین کاروان نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان دوشنبه راهی ترکیه شد تا از آنجا به شهر کوبانی (عین العرب) در شمال سوریه اعزام شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سومین کاروان از نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق، دوشنبه (دیروز) راهی ترکیه شد تا از آنجا به شهر کوبانی اعزام شود.
 
به نوشته "کردپرس"،این کاروان که از 150 نیروی پیشمرگه تشکیل شده  و پیشتر نیز در کوبانی حضور داشته دیروز از طریق هوایی به ترکیه رفت تا از آنجا به شهر کوبانی در شمال سوریه اعزام شود و جایگزین نیرویی شود که هم اکنون به همراهی مدافعین کُرد در تلاش برای آزادسازی کوبانی از اشغال داعش هستند.
پیشتر دبیرکل وزارت پیشمرگه کردستان عراق از اعزام واحد جدیدی از نیروهای پیشمرگه به کوبانی و بازگشت نیروهایی که پیشتر به منظور جنگ با داعش در این شهر مستقر بودند، خبر داد.
جبار یاور در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص حضور نیروهای پیشمرگه در کوبانی گفت: حضور این نیروهای تأثیرات قابل توجهی در اوضاع جنگ علیه داعش داشته و این نیروها با همکاری دیگر مدافعین کُرد توانسته اند عناصر این گروه را ناچار به عقب نشینی کنند و 75 درصد از شهر را از اشغال داعش خارج سازند.
وی افزود: بنا به فرمان وزارت پیشمرگه هر کاروان نیروهای پیشمرگه که به کوبانی اعزام می شود یک ماه در این شهر خواهد جنگید و سپس به منظور تجدید قوا به کردستان بازگشته و نیرویی جدید جایگزین آنها می شود.
به دنبال حملات شدید عناصر داعش به شهر کوبانی، وزارت نیروی پیشمرگه کردستان عراق 150 نیرو را به همراه تسلیحات و تجهیزات نظامی به منظور همکاری با واحدهای مدافع خلق(YPG) و واحدهای مدافع زنان (YPJ) به این شهر اعزام کرد که بعد از 1 ماه جنگیدن روز پنجشنبه(13 آذرماه/ 4 دسامبر) با استقبال «مصطفی سیدقادر» وزیر نیروهای پیشمرگه به کردستان بازگشتند.
انتهای پیام/ض
منبع:فارس
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.