اخباری گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید کارآفرین و ثروت‌آفرین باشد و بتواند در صحنه امروز علم را تجاری‌سازی کند.

محمد اخباری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت :  زحمات روسای پیشین ذخیره‌ای است که می‌تواند به ما در پیشبرد اهداف وزارت علوم کمک کند ضمن اینکه تحقق مطالبات مقام معظم رهبری را در راس برنامه‌های خود در دانشگاه علمی کاربردی برشمرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری به دنبال دانشگاه نسل سوم هستند که کارآفرین و ثروت‌آفرین باشد و بتواند در صحنه امروز قرن 21 علم را تجاری‌سازی و اقتصاد را دانش‌بنیان کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید از طریق دانشگاه بر سر سفره‌های مردم آمده و از حالت شعار خارج شود و مقام معظم رهبری به عنوان یک دیده‌بان هوشمند همیشه در این زمینه رهنمود می‌دهند، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اساس کار این دانشگاه سخنان رئیس‌جمهور است، رئیس‌جمهور گفت هدف دولت تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند نیاز روز جامعه است و دانشگاه علمی کاربردی در راستای سخنان و اهداف رئیس‌جمهور حرکت می‌کند.

اخباری ادامه داد: به گفته رئیس‌جمهور محصول دانشگاه باید به جامعه و تولید پیوند زده شود تا تولید علم در کنار فناوری و نوآوری به تولید صنعت و خدمات گره بخورد تا بتوانیم محصول دانشگاه را در جامعه لمس کنیم.

وی با اشاره به حساسیت خود در رابطه با محیط پرنشاط دانشگاه گفت: بر روی این فرمایش رئیس‌جمهور که دانشگاه باید پرنشاط، آرام و با امید به آینده باشد بسیار حساس هستم و به دور از جناح‌بندی سیاسی عمل می‌کنم.

اخباری گفت: ما باید در این دانشگاه از مخاطرات فرهنگی جلوگیری کرده و کارآفرینی را همراه فناوری پیش ببریم، امروزه تولید علم و دانش باید به بازار کار توجه جدی داشته باشد و اگر رشته‌های ما منطبق با نوآوری بازار نباشد از کارآمدی روز عقب می‌ افتیم بنابراین باید دوباره به شیوه ارتباط با صنعت بیندیشیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار