یک حقوقدان گفت: بیشتر دعاوی و پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی ناشی از عدم کنترل خشم و عصبانیت است.

"سعید خورشیدی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه بروز خشم و عصبانیت، منشاء اصلی ارتکاب به جرائم بزرگ است، اظهارداشت: بیشتر دعاوی و پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی ناشی از عدم کنترل خشم و عصبانیت است و این در حالی است که کمتر کسی به این مسئله اهمیت می‌دهد.
 
وی ادامه داد: در طول روز مکررا شاهد بروز خشم به خصوص از سوی جوانان در جامعه هستیم، بنابراین راهکار موثر در پیشگیری از وقوع اهانت و بروز خشونت، فرهنگ‌سازی در این زمینه است و در روایات دینی ما از امام موسی کاظم(ع) نقل شده که غضب و عصبانیت کلید تمام بدی‌ها ست.

خورشیدی با بیان اینکه بروز خشم سرمنشاء دعاوی کلان است، تصریح کرد: یکی از علل افزایش پرونده‌های قضایی در دادسرا مربوط به دعاوی کوچک است که خود به تنهایی موجب بروز جرائم بزرگی از جمله بسیاری از قتل‌ها هستند و این در حالی است که گفته شده سالانه بیش از دو هزار نفر به علت نزاع و درگیری به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند.
 
این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه آموزش‌های لازم در این زمینه به جوانان داده شود، علاوه بر کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا امنیت روانی نیز در جامعه ملموس‌تر خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار