فعالان فرانسوی در اعتراض به مرگ 5 بی‌خانمان در اثر سرما یک بیمارستان دولتی متروکه را اشغال کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی‌وی، فعالان بخش مسکن در فرانسه با اشغال یک بیمارستان دولتی متروکه خشم خود را از بحران مسکن در این کشور اعلام کردند.

 در پی مرگ 5 بیخانمان فرانسوی در اثر سرما و یخ‌زدگی در هفته گذشته صدها فعال فرانسوی با حمله به ساختمان این بیمارستان در پاریس شعار «مسکن برای همه» سر دادند.

 معترضان خشم خود را از تعداد زیاد ساختمانهای دولتی خالی و غیر قابل استفاده در سراسر این کشور و افزایش نابرابری‌ها در بخش مسکن ابراز کردند.

 یکی از این فعالان به نام سعاد بریچی به خبرنگار پرس تی‌وی گفت به رغم این که یک کارگر دولتی است تنها قادر است بهای یک استودیوی 16 متری را برای سکونت خود و 3 فرزندش بپردازد و 2 فرزند وی نیز به علت مخروبه و نمناک بودن این محل به آسم مبتلا شده‌اند.

 این اعتراض زمانی به پایان رسید که پلیس با ورود به ساختمان این بیمارستان، فعالان فرانسوی را وادار کرد این محل را ترک کنند.

 از هر 6 شهروند فرانسوی، یکی با مشکل مسکن مواجه است و میزان بی‌‍خانمانی در این کشور در دهه گذشته 50 درصد افزایش یافته است. در سال 2013، حدود 141 هزار و 500 نفر از جمله بیش از 30 هزار کودک محل سکونت و آدرس پستی ثابتی نداشتند.

 مقامات فرانسوی هفته گذشته گفتند 5 مرد بی‍‌خانمان در اثر کاهش غیرطبیعی دمای بدن یا سوختگی حاصل از روشن کردن آتش برای گرم کردن خود جان باختند.

 طبق اعلام گروه «مرده در خیابان‌ها» 453 فرد بی‌خانمان سال 2013 در خیابان‌های فرانسه جان خود را از دست دادند؛ به عبارت دیگر در هر 20 ساعت یک بی‌خانمان جان باخته است.

 فرانسه با وجود حدود 2 میلیون نفر که در انتظار استفاده از مسکن دولتی هستند با بحران مسکن دست و پنجه نرم می‌کند.

 علاوه بر این، فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه نتوانسته است به وعده خود در زمینه تعیین سقف برای نرخ اجاره بها در این کشور عمل کند. میزان اجاره بها در فرانسه از سال 2000، 120 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار