قدیمی گفت: با کمک از طرف سازمان حفظ نباتات انستیتو پاستور سموم استفاده شده برای تله موش‌ها را با استفاده از جدید‌ترین استانداردهای روز اروپا و سازگار با محیط شهری تهیه کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، قدیمی مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهرداری تهران در ادامه نشست خبری امروز(دوشنبه) اظهار کرد: این چندمین جلسه است که به بررسی معضل موش‌ها می‌پردازیم، از اواسط بهمن 92 طی ابلاغ‌نامه ای معاونت خدمات شهری وظیفه مقابله با موش‌ها را به شرکت ساماندهی و صنایع واگذار کرد و این شرکت با نظام فنی اجرایی جدید به مقابله با آسیب موش‌ها پرداخت.

وی افزود: در بازدید میدانی که در 4 نوبت به صورت پیاده و دو نوبت بازدید شبانه به شناسایی محل تجمع موش‌ها پرداخته شد همچنین در طرح استقبال از بهار اقدام به چادر زنی در نقاط مختلف شهر برای اطلاع رسانی و آموزش مبارزه با موش‌ها پرداخته شد.

*استفاده حداقل از طعمه مسموم

برای استفاده از طعمه‌های غیر مسموم کمک‌هایی از سازمان حفظ نباتات و انستیتوپاستور شد که در آن سموم با بالاترین استاندارد معرفی شد به طوری که با استاندارد روز اروپا منطبق و سازگار با محیط شهری در دو نوع پلت و واکس بلوک در 9 تن سم جدید خارجی تهیه شد.

قدیمی ادامه داد: تامین تعداد 90 هزار تله چسبی کتابی به صورت توزیع رایگان در محیط‌های بسته از دیگر اقدامات نیز بود همچنین در 60 هزار جلد کتابچه آموزشی به زبان ساده و کاربردی در مدارس نواحی 123 گانه شهر تهران به دانش آموزان‌ آموزش‌های لازم داده شد‌، از دیگر اقدامات شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تامین لباس یکسان و متحدالشکل برای پرسنل پیمانکاران مستقر در مناطق 22 گانه شهر تهران و همچنین تجهیز موتورسیکلت‌های یکسان با آرم و علامت مشخص مجهز به جی‌پی‌اس است.

*ممنوعیت سگ کشی در شهر تهران

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل اعلام کرد: از بهمن ماه سال گذشته سگ کشی در شهر تهران انجام نمی‌شود بلکه بر اساس روش‌های روز دنیا به صورت زنده جمع‌آوری می‌شوند به طوری که با دستگاه بلوپایپ با تاثیرگذاری کمتر از یک دقیقه با برد 100 متر انجام می‌شود و با وجود آنکه زمان و امکانات زیادی می‌طلبد آثار بسیار خوبی دارد.

وی ادامه داد: با تخریب زیستگاه‌های شهری و تبدیل روستاهای اطراف تهران به شهر این پدیده بیشتر دیده می‌شود.

قدیمی با توجه به آمار عملکرد 9 ماهه زنده گیری سگ‌های ولگرد اظهار داشت: تعداد غلاده‌های زنده‌گیری شده سگ 7313 می‌رسد همچنین 30 دامپزشک را براب واکسینه سگ‌ها در مناطق کوهستانی شهر تهران مستقر کرد تا  برای شهروندان مشکلی به وجود نیاورند.

وی در پایان گفت: با مشاهده نقاط آلوده سگ و موش‌ با تلفن 137 تماس بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار