سخنگوی رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد: هیأت سیاسی پاکستان به زودی به منظور هماهنگی در بخش مبارزه مشترک 2 کشور علیه تروریسم وارد کابل می‌شود.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "نظیف الله سالارزی" سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز(یکشنبه) اعلام کرد: یک هیئت بلند پایه سیاسی پاکستان به زودی به منظور بحث و گفت‌وگو در خصوص چگونگی مبارزه مشترک با تروریسم وارد کابل می‌شود.
 
وی افزود: سفر هیئت پاکستانی جزء سفرهای منظمی است که قرار است در آن دیدار و گفت‌وگوهایی میان رهبران سیاسی و سران اقوام مرزی 2 کشور صورت گیرد.
 
سالارزی تصریح کرد: هدف اصلی این نشست تقویت همکاری‌های مشترک 2 کشور جهت بهبود مبارزه با تروریسم است.
 
هفته گذشته نیز هیئت پارلمانی افغانستان به منظور تقویت روابط و تأکید بر مبارزه مشترک و صادقانه علیه تروریسم به پاکستان سفر کرد.
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد هیئت سیاسی پاکستان 7 ژانویه راهی کابل می‌شود.
 
طبق این گزارش هیئت سیاسی پاکستان شامل اسفندیار ولی خان رهبر حزب عوامی ملی، افراسیاب ختک از رهبران حزب نشنال پارتی و آفتاب احمد خان شیر پائو رهبر حزب وطن پارتی می‌باشند.
 
بر اساس این گزارش اشرف غنی در سفر خود به پاکستان از برخی رهبران سیاسی پاکستان درخواست کرده بود با ایفای نقش خود در زمینه برقراری صلح ضمن مذاکره با گروه‌های مسلح افغان به ویژه طالبان زمینه را برای برقراری امنیت پایدار در افغانستان فراهم کنند.
 
رئیس‌جمهور افغانستان از رهبران سیاسی و قومی پاکستان درخواست کرده بود از نفوذ خود برای مذاکره با گروه‌های مسلح داخلی استفاده و کاری کنند که عملیات‌های تروریستی در افغانستان خاتمه یابد.
 
طبق این گزارش سفر هیئت سیاسی رهبران سیاسی و قومی پاکستان به افغانستان اولین مرحله مذاکره با گروه‌های مسلح به ویژه طالبان برای ایجاد صلح پایدار می‌باشد.
 
اشرف غنی در سفر خود به پاکستان ضمن ملاقات با مولانا‌ فضل‌الرحمن از وی خواست از نفوذ خود برای تغییر موضع گروه های مسلح در زمینه جهاد علیه افغانستان استفاده کند.
 
گفته می‌شود آموزش نیروهای ارتش افغانستان توسط ارتش پاکستان نیز یکی از موضوعاتی است که در ملاقات مقامات دو کشور مطرح خواهد شد.
 
اشرف غنی در سفر خود به پاکستان برای آموزش نیروهای ارتش افغانستان توسط ارتش پاکستان به توافقاتی دست یافته بود.
 انتهای پیام/ ض
منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار