فدراسیون جهانی اتومبیلرانی تأیید کرد در فصل ۲۰۱۵ رقابت‌های فرمول‌یک، موتورها می‌توانند پیشرفت کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران رنو و فراری رقبای مرسدس در زمینه تأمین موتورهای اتومبیل ها از فدراسیون جهانی زمان بیشتری برای پیشرفت موتورها خواسته بودند، اما مرسدس با این موضوع مخالفت کرده بود. اما با این بیانیه فدراسیون جهانی، دیگر به این زمان بیشتر هم نیازی نیست.

پیش تر شایعه شده بود که رنو و فراری می توانند در فصل ۲۰۱۵ موتورهای خود را فریز کنند. اما به دلیل اینکه فدراسیون جهانی تاریخ مشخصی برای فریز شدن موتورها تعیین نکرده بود این دو کمپانی مدعی بودند هر زمانی که دوست داشتند می توانند در طول فصل این کار را انجام بدهند.

به طور معمول تصور و باور همگان به این شکل بود که موتورها قبل از اولین گرندپری فصل فریز خواهند شد. اما چون فدراسیون جهانی تاریخ مشخصی برای فریزشدن موتورها در نظر نگرفته بود، این خود باعث ایجاد یک شکاف بزرگ در قوانین می شد.

فدراسیون جهانی در اولین اعلامیه خود عنوان کرده بود که موتورها باید تا قبل از اولین گرندپری فصل فریز شوند. اما حالا اعلام شده که فصل ۲۰۱۵ آخرین فرصت برای پیشرفت موتورها در فرمول یک نیست.

طبق این اعلامیه، تولیدکنندگان موتور می توانند در طول فصل هم موتورهای خود را بهتر تولید کنند و اگر از ۳۲ موردی که FIA به عنوان نقاط قابل پیشرفت در موتورها در نظر گرفته پای خود را فراتر نگذارند، می توانند هر زمانی که دوست داشتند در فصل ۲۰۱۵ موتور خود را فریز کنند.

از همین رو، چارلی وایتینگ به تمامی تیم ها یک اعلامیه فرستاده و در آن ذکر شده که تولید کنندگان موتور می توانند در طول فصل موتورهای خود را بهتر از قبل تولید کنند. بر همین اساس، وایتینگ پایه و اساس پیشرفت موتورها را بلوک های موتور فصل ۲۰۱۴ عنوان کرده است.

طبق این قانون جدید، مرسدس، رنو و فراری می توانند در طول فصل موتورهای خود را بهتر از گذشته تولید کنند که البته برای آنها یک مزیت خواهد بود. اما این آوانتاژ برای هوندا که تازه وارد رقابت های فرمول یک شده وجود نخواهد داشت.

FIA تاریخ مشخصی برای فریز شدن موتور هوندا در نظر نگرفته است، اما مانند موتورهای مرسدس، رنو و فراری، هوندا هم باید تا قبل از آغاز فصل جدید آخرین نمونه از بلوک موتور جدید خود را تولید کند تا بتواند در فصل آتی هم پیشرفت داشته باشد.

برچسب ها: مرسدس ، ردبول ، فراری ، گرندپری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار