معاون دفتر تجاری سازی و فناوری معاونت علمی:

طرح‌های تجاری سازی فناوری هنوز به بلوغ کافی نرسیده‌اند/آمادگی معاونت جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

شیخ زین‌الدین گفت: طرح‌های تجاری سازی فناوری شرکت‌های دانش بنیان هنوز به بلوغ کافی نرسیده است و معاونت آمادگی خود را جهت حمایت از این شرکتها اعلام می کند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ محمود شیخ زین‌الدین معاون دفتر تجاری سازی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری که در سالن همایش های این معاونت برگزار شد، طی سخنرانی گفت: بحث اقتصاد دانش بنیان برای شرکت‌ها و سیاست مداران جدید است و هم اکنون ما در بسته مالیاتی در حال انجام یک فعالیت جدید هستیم که در دو رابطه اعلام نیاز می‌شود اول اینکه یک سری از فناوری‌ها در داخل کشور تولید نمی‌شود و دوم اینکه احساس نیاز به یکسری از فناوری‌ها در کشور وجود ندارد.

وی افزود: در سی و چند سال گذشته تاکنون گسترش آموزش عالی، گسترش پژوهش و مراکز رشد و البته عرضه فناوری در حال انجام است و در نظام ملی باید بحث نوآوری و مشکل آن بررسی و حل شود.

وی در ادامه به نمایشگاه حمایت از تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه که در اردیبهشت 94 و با سطح بندی تجهیزات دانشگاهی صورت می‌گیرد در سال گذشته 700 میلیارد تومان سفارش داشته است.

شیخ زین‌الدین به بحث‌های میان دانشگاه و مراکز آموزش عالی در رابطه با اعطای جایزه تجاری سازی فناوری اشاره کرد و گفت: هم اکنون 14 دانشگاه که 10 دانشگاه برتر از وزارت علوم و 4 دانشگاه از سوی وزارت بهداشت وارد این بحث‌ها هستند و حتی دانشگاه آزاد نیز در این امر سهیم است چنانچه این آمادگی را معاونت دارد که تفاهم نامه‌ای با سایر دانشگاه‌ها منعقد کند.

وی در پایان به کشتی اقیانوس پیما و آخرین اخبار این کشتی اشاره کرد و اظهار داشت: تامین کننده اصلی این کشتی معاونت علمی و فناوری است و سازنده آن وزارت دفاع و عقد قرارداد آن با پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی است که در کل 20 میلیارد تومان بودجه که 11 میلیارد آن از سوی معاونت، 9 میلیارد آن از سوی سازمان برنامه ریزی هزینه شده و تنها 6 میلیارد آن باقی مانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار