«محمد‌ اصفهانی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

موضوع «شکوه» جنگ تحمیلی و خانواده شهدا است / تمایلی به تکرار ندارم / با هر قطعه آلبوم ارتباط حسی خاصی دارم

«محمد‌ اصفهانی»، از انتشار آلبومی سخن گفت که سیزده سال برای آن زحمت کشیده است.

محمد‌ اصفهانی، خواننده و آهنگساز موسیقی پاپ و سنتی در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران، گفت: آلبوم "شکوه" پس از 13 سال شکل‌گیری بالاخره منتشر شد و سرنوشت هر آلبومی که تصمیم به شکل‌گیری دارد انتشار است.

وی در ادامه بیان کرد: این آلبوم مثل آلبوم‌های قبلی من نیست، "شکوه" به موضوع جنگ تحمیلی زندگی جانبازان و خانواده شهدا می پردازد، من فکر می کنم  که در این آلبوم یک نگاه انتقادی نسبت به برخی مفاهیم والا وجود دارد، این آلبوم یک کار خاص بوده و اولین بار است به آن پرداخته شده است.

"اصفهانی"، در ادامه اظهار داشت: من تمایلی به تکرار ندارم، اگر قرار است در این خصوص آلبوم دیگری تولید شود بهتر است با رویکرد جدید در این زمینه کار کنیم و برای من باعث خوشحالی است.

وی با بیان اینکه انتخاب یک یا چند قطعه از آلبوم برای خواننده کار دشواری است، گفت: این کار مثل این است که از پدری بپرسیم کدام فرزندش را بیشتر دوست دارد، من نمی توانم قطعه‌ای را انتخاب کنم و بگویم این را دوست دارم. چون من اگر با قطعه‌ ارتباط برقرار نکنم نمی توانم آن را اجرا کنم، من با هر قطعه آلبومم ارتباط خاصی دارم.  به نظر من انتخاب قطعه‌های آلبوم موسیقی را باید به شنوندگان سپرد تا مناسب با شرایط و سلایق خود نظرات مختلف را ارائه کنند.

این خواننده ابراز داشت: در هر آلبومی معمولا قطعه اول و آخر بیشتر شنیده می شود. دلیل آن را نمی دانم اما در عرف کار ما این امر ثابت شده است قطعه آخر این آلبوم " ماهی‌های سرخ عاشق" است.

اصفهانی، یادآور شد: عبدالجبار‌کاکائی، از شعرا و ترانه سرایان این آلبوم است و کشتکار و کهن‌ دیری، که کارشان امضای خاص خودشان را دارد، به نظر من هر آهنگساز یک امضای خاص و سبک کار خاص خودش را دارد. 
 
اصفهانی، با اشاره به اینکه آهنگساز این آلبوم با آثار قبلی آهنگسازان آن متفاوت است بیان کرد: چون سبک و فضای این کار متفاوت است ممکن است مخاطبان از شنیدن موسیقی این آلبوم متعجب شوند.

وی با نام بردن از قطعاتی که برای سریال‌های تلویزیونی اجرا کرده است گفت: "یک تکه زمین" ، "تکیه برباد" ، "ارمغان تاریکی" ،"ولایت عشق" و "پهلوانان نمی میرند" کارهای ماندگاری هستند و برای من که با آنها ارتباط حسی دارم خاطره انگیز است.

اصفهانی در پایان بیان کرد: من از موسسه تنظیم و نشر به خاطر همکاری با این آلبوم با وجود تمام پستی و بلندی‌های که در تولید آن داشتیم، تشکر می کنم و امیدوارم باز خورد انتشار این آلبوم خوب باشد. امیدوارم انتشار این آلبوم برای دوستان انگیزه‌ای شود تا آثار این چنینی تولید شود.

  
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار