زاهدی گفت: آنچه از بررسی بودجه دانشگاه‌ها بدست آمده نشان دهنده این موضوع است که رشد بودجه دانشگاه‌های کوچک و تازه تأسیس خوب است اما دانشگاه‌های بزرگ تنها 12.6 درصد رشد داشته‌اند که برای نیازهای جاری دانشگاه‌ها کافی نیست.

دکتر محمد مهدی‌زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بحث بودجه دانشگاه‌ها جای کار زیادی دارد به گونه‌ای که اکنون در نگاه اولیه و اجمالی شاهد بودجه ناکافی برای دانشگاه‌های بزرگ و طراز اول هستیم.

وی گفت: در لایحه بودجه 94 برای دانشگاه‌های تازه تأسیس و کوچک بودجه خوبی در نظر گرفته شده است اما دانشگاه‌های بزرگ تنها با رشد 12.6 درصدی مواجه‌اند که در حد نیازهای جاری از جمله حقوق پرسنل و پول آب و برق و گاز هم نیست چه برسد به فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تأمین تجهیزات مورد نیاز در دانشگاه‌ها.

وی تصریح کرد: البته‌ ما در حد توان خود سعی در اصلاح این وضعیت و این تناقضات در بودجه داریم اما باید عنوان شود اگر بودجه مورد نیاز دانشگاه‌های بزرگ که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های علمی – آموزشی کشور را به دوش می‌کشند رفع نشود این دانشگاه‌ها در سال آینده با بحران مواجه خواهند شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار