سرپرست ولایت قندهار با اشاره به پایان مأموریت نظامی ناتو در افغانستان گفت: با پایان مأموریت نظامی ناتو در این کشور طالبان هیچ بهانه‌ای برای ادامه جنگ با دولت افغانستان ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "توریالی ویسا" سرپرست ولایت قندهار، امروز در یک نشست مشترکی با فرمانده آیساف در جنوب افغانستان اظهار داشت: شبه نظامیان طالبان دیگر حق ندارند به بهانه‌ حضور خارجی‌ها در این کشور فردی را هدف قرار داده و با دولت بجنگند.
 
وی گفت: پیش از این طالبان ادعا داشت که با نیروهای خارجی در افغانستان می‌جنگد اما پس از این که نیروهای خارجی از این کشور خارج می‌شوند و مأموریت نظامی آنان نیز پایان یافته، دیگر هیچ بهانه‌ای برای ادامه جنگ پذیرفتنی نیست.
 
وی ضمن تشکر از کمک نیروهای آیساف برای برقراری نظم و امنیت طی سال‌های گذشته، تصریح کرد: نیروهای امنیتی افغانستان پس از این با فعالیت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند زندگی آرامی برای مردم این کشور فراهم کنند.
 
قندهار یکی از ولایت‌های جنوبی افغانستان و از مراکز اصلی حضور شبه نظامیان طالبان به حساب می‌آید.
 
طی ماه‌های اخیر با تدابیر «عبدالرازق رازق» فرمانده پلیس ولایت قندهار مبنی بر هدف قرار دادن شبه نظامیان طالبان، امنیت در این ولایت بهبود یافته است.
 
این فرمانده از معدود فرماندهانی است که به افراد تحت امر خود دستور داده شبه نظامیان طالبان را در میدان جنگ زنده نگذارند و همه آنان را از بین ببرند.
 
در این اواخر وی پا را فراتر گذاشته و به نیروهای خود دستور داده شبه نظامیان طالبان را در آن سوی مرز (پاکستان) نیز هدف قرار دهند.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.