سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در تشریح مهم ترین دستاوردهای دولت اسلام آباد در سال گذشته میلادی (2014) در عرصه دیپلماتیک و روابط خارجی، گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران را یکی از مهم ترین این دستاوردها برشمرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، خانم "تسنیم اسلم" روز جمعه گفت: پاکستان در سال 2014 توانست روابط خود را با همسایگان غربی اش یعنی ایران و افغانستان درمسیری بسیار مثبت قرار دهد و امیدواریم این روند مثبت و رو به گسترش، در سال 2015 نیز ادامه یابد.
 
در سال 2014، دیدارهای زیادی میان مقامات عالی ایران و پاکستان انجام شد و مقامات عالی دو طرف سفرهای زیادی به کشورهای یکدیگر داشتند.
 
دیدار "ممنون حسین" رییس جمهوری پاکستان با"حسن روحانی"همتای ایرانی خود در حاشیه مراسم جشن جهانی نوروز در کابل، سفر 'محمد نواز شریف' نخست وزیر پاکستان به تهران، سفر "سرتاج عزیز" مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی به تهران، سفر "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور ایران، "علی لاریجانی" رییس مجلس شورای اسلامی، "ابراهیم رحیم پور" معاون وزیر امور خارجه و "علی طیب نیا" وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد، تشکیل نوزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اسلام آباد، دیدارهای وزیران نفت دوکشور و برگزاری نشست ها و تبادل هیات های متعدد سیاسی و اقتصادی میان دو کشور، بخشی از اقدامات تهران و اسلام آباد در سال 2014 برای گسترش روابط بود.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان همچنین گسترش مناسبات اسلام آباد با پکن و مسکو را نیز بخشی دیگر دستاوردهای دولت پاکستان در سال 2014 در عرصه دیپلماسی و روابط خارجی برشمرد.
 
وی در عین حال گفت که مسایل امنیتی و تروریسم، مشکلاتی را بر سر راه سرمایه گذاران خارجی در پاکستان ایجاد کرده است. این سخنگو ابراز امیدواری کرد که عملیات نظامی گسترده ارتش پاکستان علیه تروریست ها و شبه نظامیان بتواند در سال جاری و در سال های آیند فرصت های مناسبی را برای حضور سرمایه گذاران خارجی در این کشور ایجاد کند.
انتهای پیام /ض
منیع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.