مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران گفت: مرکز علوم و ستاره شناسی تهران نمایش دهنده کهکشان مجازی در آسمان است.

 امیرحسین چیذری، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره مرکز علوم و ستاره شناسی تهران نمایش دهنده کهکشان است افزود: علوم پایه در برگیرنده فیزیک، شیمی، ریاضی است که مراکز دیگر تنها رصدخانه هستند و شامل علوم پایه و ستاره شناسی نمی شوند.
وی بیان کرد:‌این مرکز دارای 8 سالن از جمله سالن فیزیک و شیمی، انرژی، تفکر، سینمای 3 بعدی، سالن نمایش لیزری، ترازوهای فضایی، سالن کهکشان که آسمان نمای مجازی دارد، و همایشها و دوره‌ةای آموزشی را در بر می گیرد و صورت فلکیها در آن به نمایش در می آید.

چیذری، تصریح کرد: این مرکز روزانه 15 نفر مراجعه کننده دارد که از تمام سالنها استفاده می کنند و باشگاههای نجوم، انرژیهای تجربه پذیر، رویت هلال ماه و فیزیک عضو می پذیرد و این افراد عضو کلوپ علمی این مرکز هستند که در نشستهای علمی و رصد رایگان شرکت می کنند.

وی اظهار داشت: دوره‌ها و فعالیتهای آموزشی از 7 سال تا بزرگسالان و از مقدماتی تا پیشرفته در این مرکز برگزار می شود .

چیذری، در ادامه عنوان کرد: در این مرکز کارگاههای آموزشی یک یا چند روزه برگزار و سالن‌های علمی و 30 دستگاه علمی برای بازدید‌کنندگان مهیا است.

وی در ادامه افزود: در سالن‌های علمی، اطلاعات مکتوب و توضیحات کارشناسان برای بازگویی به بازدید کنندگان آماده جواب‌گویی به سئوالات و آزمایشات آن‌ها است.

چیذری، گفت: در تالار فیزیک علوم پایه، مکانیک و امواج آموزشی داده می شود همچنین دستگاه ترن هوایی که در آن یک قسمت از فیزیک به مراجعه کنندگان را مورد آموزش قرار می‌دهند.

انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار