عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه هر کشوری در دنیا برای حوزه دارویی یک سیستم کنترل و نظارت دارد؛ گفت: با عضویت ایران در PICS کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بدون آزمایش داروهای ایرانی را می‌پذیرند.

دکتر سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه نظارت بر روی ایمنی مراکز پخش دارو و پایداری زمان انقضا در همه جای دنیا وجود دارد، بیان داشت: اگر ایران به سازمان بازرسی دارویی بپیوندد؛ صادرات دارو تسهیل شده و سود آوری ارزی برای کشور بدنبال خواهد داشت.

وی رسمیت شناختن بازرسی در کشورها را از جمله آیتم‌های PICS عنوان کرد و افزود: عضویت در PICS نیازمند داشتن کارخانه‌های تولید و نهادهای نظارتی با استاندارد بالای بازرسی است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای زیادی به داروهای تولید ایران نیاز دارند؛ اذعان داشت: صادرات دارو به این کشورها علاوه بر سود آوری برای ایران سبب صرفه جویی برای کشورهای وارد کننده نیز خواهد شد.

به گفته این متخصص فارماکولوژی سازمان غذا و دارو بطور جدی این قضیه را دنبال می‌کند تا ایران به سازمان بازرسی دارویی بپیوندد.

انتهای خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار