رییس انستیتو پاستور ایران:

پاستور هیچ تحقیقی برای واکسن ابولا انجام نداده است/ تحقیق و تولید این واکسن در ایران ضرورتی ندارد

قانعی هرگونه تحقیقات انستیتو پاستور ایران را در خصوص واکسن ابولا رد کرده و آن را غیر ضروری دانست.

مصطفی قانعی رییس انستیتو پاستور ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تاکید کرد: انستیتو پاستور هیچ گونه تحقیقی در خصوص واکسن ابولا نکرده و انجام نمی‌دهد و هر آنچه که حتی به عنوان حدث و گمانه زنی در رسانه‌ها و یا جراید در این زمینه و نسبت به پاستور شنیده و یا قید می‌شود غیر مستند است و فقط تبلیغاتی نادرست هستند. 

وی با تاکید بر جریان ورود واکسن آنفلوآنزای پرندگان در بازارها گفت: در جریان شیوع آنفلوآنزای پرندگان در برخی کشورها, اقلام بالایی از واکسن آن به بازار دارویی ایران راه یافت که به علت عدم شیوع آن در ایران و بی تفاوتی و عدم استقبال مردم برای استفاده از این واکسن که ضروری نبود، مقدار زیادی از این واکسن‌ها جمع آوری و دور ریخته شد چون واقعا در ایران شیوعی نداشت، هم اکنون نیز این چنین است، یعنی تحقیق و تولید واکسن ابولا ضرورتی ندارد زیرا شیوع آن به گونه‌ای نیست که نه مردم زیر بار بروند و نه کشورها آن را قبول دارند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۳
یه چیزی هست به نام پیش بینی!!! گرچه ابولا واکسن نداره و کشورهای پیشرفته تر از ما هم توش موندن! اما دلیل نمیشه که بگی در کشور ما شیوع نداره پس ماه که وظیفمون پیشگیری و پیشبینیه کاری نمیکنیم!!! میشینیم شصت میچرخونیم!!! ابولا یهو شد ابولا!! از نفر اول هم شروع شد! بعد دومی و سومی برو بالا! اینجا هم همینه دادش!!! یهو میبینی ایران و ایرانی منقرض شد!!!