معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 از تجهیز پایانه‌های اتوبوسرانی شهیدحقانی و سه‌راه ضرابخانه به منظور رفاه حال مسافران، از سوی شهرداری منطقه خبر داد.

 مهندس علی فغانی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدامات این معاونت افزود: خط‌کشی پایانه‌ها، نصب سایبان، نصب تابلوی راهنمای مسافرین، بازسازی سرویس‌های بهداشتی و نصب تابلوی زمان‌دار بودن ایستگاه‌ها، از جمله‌ی این اقدامات است.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های اتوبوس این منطقه به سیستم روشنایی سولار مجهز شده‌اند، و از سوی دیگر سرپناه‌های جدید در ایستگاه‌ها در حال نصب می‌باشد تا مسافرین را در مقابل شرایط محیطی حفظ و ایمن سازد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 از تجهیز ایستگاه‌های این منطقه به سامانه پیامکی خبر داد و افزود: مسافران می‌توانند با ارسال کد چهار رقمی روی تابلوی ایستگاه‌های اتوبوس به شماره 2000111 از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه موردنظر مطلع شوند.

وی در ادامه از نصب تابلوهای زمان‌دار در ایستگاه‌های اتوبوس خبر داد و گفت: به منظور اطلاع‌رسانی به مسافران این تابلوها با ذکر زمان دقیق رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها در 12 نقطه نصب شده است و تا پایان سال جاری تمام سرپناه‌ها به این تابلو تجهیز می‌شوند.

وی نصب این تابلوها را یکی از راهکارهای اجرایی در طرح مدیریت ناوگان عنوان، و خاطرنشان کرد: این طرح بر اساس حجم و تعداد مسافران، ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی و تقاضای سفر برنامه‌ریزی شده است تادر زمان‌های پیک مسافران از حداکثر ناوگان موجود بهره‌مند شده و علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، از توان منابع انسانی نیز استفاده مضاعف به عمل آید.

مهندس فغانی با اشاره به اینکه این تابلوها در خط اتوبوس‌های تندرو واقع در محور خیابان ولی‌عصر (عج) به صورت هوشمند و با تابلوهای دیجیتال زمان رسیدن اتوبوس‌‌ها را اعلام می‌کنند افزود: در حال حاضر 142 سرپناه اتوبوس در منطقه وجود دارد و 17خط اتوبوسرانی، که تعدادی از آنها با مدیریت این منطقه و سایر خطوس مربوط به مناطق همجوار می‌باشد، از معابر و بزرگراه‌های منطقه 3 عبور می‌کند و تعداد دو پایانه اتوبوسرانی در سطح منطقه وجود دارد که در بزرگراه شهید حقانی و سه‌راه ضرابخانه فعالیت دارند و سایر خطوط در مجاورت تقاطع و معابر نسبت به مسافرگیری اقدام می‌نمایند.

در پایان مهندس فغانی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 3، یکی از مهم‌ترین اهداف این معاونت را جلب رضایت شهروندان از سامانه حمل‌ونقل عمومی و کاهش مدت زمان انتظار آنها در ایستگاه‌ها دانست.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار