امام جمعه شهر راولپندی پاکستان گفت: جنگ طالبان، داعش و سایر گروه‌های شبه نظامی فقط برای کسب قدرت است و ارتباطی با اسلام ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشاه خبرنگاران ،"علامه اظهار حسین بخاری" امام‌جمعه شهر راولپندی  در اسلام‌آباد اظهار داشت: طالبان تروریست هستند و ارتباطی با اسلام ندارند.
 
وی افزود: شبه نظامیان هر نامی برای خود انتخاب کنند تروریست هستند و انتخاب نام‌های به ظاهر اسلامی مانند مجاهد، طالبان و داعش فعالیت‌های غیر انسانی آنها را توجیه نمی‌کند.
 
بخاری تأکید کرد: تروریست‌ها ضررهای جبران‌ناپذیری به پاکستان و امت اسلامی وارد کرده‌اند.
 
علامه اظهار حسین بخاری بیان کرد: آسیب رساندن به اماکن مقدسه از جمله مساجد، حسینیه‌ها و آرامگاه اولیایی الهی ارتباطی با اسلام ندارد با این وجود تروریست‌ها با افتخار مسئولیت این اقدامات را پذیرفته و از این اقدامات شرم‌آور به عنوان خدمت به مسلمانان یاد می‌کنند.
 
وی افزود: تروریست‌ها پیرو همان کسانی هستند که امام حسین(ع) را در حالی که ایشان مسلمان بودند و شهادتین بر لب جاری می‌کردند به شهادت رساندند.
 
بخاری تأکید کرد: تروریست‌ها در حمله به مدرسه پیشاور نیز ابتدا از دانش‌آموزان می‌خواستند شهادتین بر لب جاری کنند و بعد با فریاد الله اکبر و بیرحمی آنها را می‌کشتند.
 
عالم بزرگ مکتب دیوبند گفت: دو تفکر در جهان اسلام با یکدیگر بر سر پیکار هستند یکی تفکر یزید و دیگری تفکر امام‌حسین(ع).
 
به گفته امام جمعه راولپندی، پیروی از تفکر امام‌حسین(ع) فقط به شیعیان محدود نمی‌شود و همه ما باید از نوه پیامبر که توسط ایشان پرورش پیدا کرد پیروی کنیم.
 
وی افزود: در گذشته برخی حاکمان جنگ‌های زیادی به اسم اسلام انجام دادند اما هدف فقط قدرت طلبی بود بنابراین جنگ طالبان، داعش و سایر گروههای شبه نظامی نیز فقط برای کسب قدرت است و ارتباطی با اسلام ندارد.
 
علامه بخاری عنوان کرد: نه تنها مسلمانان بلکه تمام جهان در حال جنگ با تروریسم هستند و از اقدامات تروریستی رنج می‌برند.
 
علامه اظهار حسین بخاری بیان کرد: مسلمانان باید با شناساندن معنای واقعی جهاد به فعالیت‌های تروریستی و فکری شبه‌نظامیان خاتمه دهند.
 
وی افزود: قبل از اینکه ارتش و احزاب سیاسی پاکستان برای مبارزه با تروریسم به توافق برسند من در خطبه نماز جمعه خود بر این مطلب تأکید کرده بودم.
 
امام‌ جمعه راولپندی اظهار امیدواری کرد که بعد از توافق ارتش و دولت، طالبان از بین خواهند رفت و مردم می‌توانند یک نفس راحت بکشند و در صلح و آرامش زندگی کنند.
 انتهای پیام/ ض
منبع:فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار